הליגה הערבית לאסד: די לאלימות. האפיפיור: אני עוקב בדאגה גדולה אחרי אירועי האלימות הדרמטיים המתגברים בסוריה

 

הליגה הערבית הביעה היום דאגה לנוכח ההתפתחויות בסוריה ודרשה ממשטרו של הנשיא בשאר אסד לעצור מיד את כל האלימות, בהודעה שפרסם מזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבי, הוא הביע "דאגה גוברת וחרדה לנוכח ההידרדרות במצב הביטחון בסוריה כתוצאה מההסלמה באלימות ובפעולות הצבאיות שהתרחשו בחמה ובדיר א-זור ובאזורים שונים של סוריה, אשר הובילו למותם של עשרות אזרחים ולהרס של רכוש פרטי וציבורי רב". אל-ערבי האיץ בנשיא אסד לנצל את ההזדמנות שעדיין קיימת ולהשלים את הרפורמות שעליהן הכריז בחודשים האחרונים, על מנת "להגשים את השאיפות של העם הסורי ואת הדרישות הלגיטימיות לחירות ולשינוי". "על הרשויות הסוריות לעצור באופן מיידי את כל הדיכוי הביטחוני האלים ולזרז את הצעדים הדרושים כדי לשמר את האחדות הלאומית של העם הסורי, לשמור על דמם של האזרחים והחיילים הסורים וכדי למנוע התערבויות חיצוניות זדוניות", אמר.

מזכ"ל הליגה גם הבהיר כי הארגון הפאן ערבי מוכן לסייע ליצירת אווירה שתסייע לקידומו של דו שיח בין הצדדים. "דיאלוג לאומי הוא הפתרון היחיד שיבטיח מעבר שלו לשלב של יציבות שיאפשר יישום של הרפורמות הפוליטיות הדרושות ויאפשר לסורים חופש ביטוי של רצונותיהם ושאיפותיהם".

גם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הצטרף לגינויים על האלימות של המשטר הסורי. "אני עוקב בדאגה גדולה אחרי אירועי האלימות הדרמטיים המתגברים בסוריה, אשר הותירו קורבנות וסבל רב".

הכוחות הסוריים הגבירו היום את מעשי הדיכוי שלהם על העיר המזרחית  כשהם מנסים לשמור את ההתקוממות נגד הממשלה  לפחות בשתי ערים בחמה ובדיר א-זור נהרגו לפחות 52 בני אדם נהרגו, ועל פי ארגוני זכויות אדם, מחיר נראה סביר לעלות.

 עבדול כרים עמאר העומד בראש הארגון הלאומי לזכויות אדם בסוריה אמר, התנאים ההומניטאריים בעיר הם רעים מאוד והיא כבר במצור במשך תשעה ימים, ויש חוסר במוצרי רפואה, מזון ודלק. העיר משותקת לחלוטין.

הרשויות בסוריה הטילו איפול מלא על ההתרחשויות וניתקה את ההתקשרות עם העיר חמה. קווי חשמל, האינטרנט והטלפון נותקו במשך שבעה ימים, ותושבים דיווחו על הידלדלות מזון וציוד רפואי בין ההפגזות פשיטות תכופות. והערכות הן שמספר ההורגים בעיר כבר מעל 250 בני אדם.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון  בשיחת טלפון עם אסד לפני יומיים ביקש ממנו, להפסיק מיד את השימוש בכוח צבאי נגד אזרחים.

טורקיה, הגובלת בסוריה, אמרה כי תשלח את שר החוץ שלה לדמשק ביום שלישי להעביר מסר חזק נגד הסנקציות על המפגינים. ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי סבלנות של ארצו פוקעת וטורקיה לא יכולה להישאר מן הצד.

אתמול אמר שר החוץ הסורי, וואליד אל-מועלם, כי עד סוף השנה ייערכו בסוריה בחירות "חופשיות והוגנות" לפרלמנט. מועלם אמר את הדברים במהלך פגישה עם שגרירים ערבים וזרים שנערכה בדמשק.

לדברי מועלם הפרלמנט שיתגבש לאחר הבחירות ישקף את השאיפות של העם הסורי. ארבע שנות הכהונה של הפרלמנט הנוכחי הסתיימו מוקדם יותר השנה, והנשיא בשאר אסד צפוי לקבוע תאריך לבחירות חדשות לפני תום שנת 2011.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו