הותקף אנטישמית – תרם הפיצויים למשפחת פוגל

ביום הטבח של בני משפחת פוגל הי"ד, הותקף סטודנט מה'ישיבה יוניברסיטי' על-ידי פרו-פלסטינים • את כספי הפיצויים תרם למשפחה: "אני לא מאמין בצירוף מקרים"

חנן ריטבלט, סטודנט יהודי אמריקני בן 21, שהה לפני כחצי שנה באוניברסיטת סנט אנדרוס שבסקוטלנד כחלק מחילופי סטודנטים עם ה'ישיבה יוניברסיטי' (YU) בניו יורק.

בחודש מרץ התקיים 'שבוע האפרטהייד העולמי' במאות קמפוסים ברחבי העולם, בו התקיימו אירועים, הרצאות ובעיקר הפגנות אלימות נגד ישראל.

"מאוחר בלילה, פרצו שני סטודנטים שיכורים לחדרי במעונות בסנט אנדרוז", אמר ריטבלט בראיון ל'מקור ראשון'. "אחד הסטודנטים בשם פול דונאצ'י קילל וגידף אותי בשל יהדותי ואמר ש'מדינת ישראל היא מדינה של טרוריסטים, ואם אתה תומך בהם, גם אתה טרוריסט'".

אם לא די בכך, דונאצ'י השחית דגל ישראל של ריטבלט – וכתב עליו גרפיטי: "ישראל היא מדינה נאצית, פשיסטית וטרוריסטית".

שעות אחדות לאחר מכן נודע לסטודנט היהודי כי 5 בני משפחת פוגל מאיתמר נרצחו בדם קר על-ידי מחבל בן עוולה.

"הייתי בהלם", מספר ריטבלט בהתרגשות הניכרת בקולו. "אחרי שסטודנטים אלה התנכלו אליי רק בגלל שאני יהודי, הבנתי שיש קשר בין שני הסיפורים".

יום לאחר מכן, פורסמו תמונתו ופרטיו האישיים של ריטבלט, כולל כתובת מגוריו, באתרים פרו פלסטיניים וארגונים מכחישי שואה.

דונאצ'י נעצר ליומיים, ולאחר מכן הועף ממכללת סנטאנדרוז והועמד למשפט. קבוצות סקוטיות של סטודנטים פרו פלסטיניים הפגינו מחוץ לאולם בית המשפט.

לפני מספר ימים התקבלה הכרעת הדין במשפט. דונאצ'י הואשם בביצוע אלימות ובפשע גזעני. בנוסף לעובדה שנזרק מהמכללה בה למד, דונאצ'י ייאלץ להשלים 150 שעות של התנדבות בקהילה, וקנס של 300 פאונד.

השבוע, כאשר קיבל בביתו בניו יורק את הפרטים על הכרעת הדין בבית המשפט בסקוטלנד, גילה ריטבלט כי באותה שעה שנשפט תוקפו, נשפט רוצחו של משפחת פוגל בבית המשפט הישראלי. "אני מאמין שאין צירוף מקרים. כששמעתי על הכרעת הדין הבנתי שהסיפור שלי קשור לסיפור שלהם, למרות שמעולם לא נפגשנו", אמר בהתרגשות.

ריטבלט החליט שברגע שיקבל את סכום הכסף מתוקפו, הוא יעביר אותו ישירות לקרן של משפחת פוגל, לרווחת ילדי המשפחה היתומים. "הם השראה ליהודים מסביב לעולם, הם סמל לגבורה יהודית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו