"אנשי דת יוכלו לשחרר את גלעד שליט"

הרב הרשל גלוק, חסיד חב"ד מלונדון, אישר דיווחי 'ויקיליקס', לפיהם שימש כמתווך בין ישראל לאיראן - למען שחרור שליט • "אני עדיין מנסה, בינתיים צריך בעיקר להתפלל"

על פי דיווח שנחשף בימים האחרונים באתר 'ויקיליקס', ישראל קיימה מגעים דיפלומטיים עקיפים עם בכירים באיראן כדי לקיים את שחרורו של גלעד שליט מהשבי.

ומי המתווך? חסיד חב"ד מלונדון.

ישראל יצרה קשר עם ספאווי, היועץ הצבאי של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי ומי שהיה מפקד משמרות המהפכה האיראניים באמצעות הרב הרשל גלוק, חסיד חב"ד מלונדון, הנחשב לבעל קשרים בעולם המוסלמי.

בראיון שהעניק לעיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', אישר הרב גלוק את הדיווחים – ואמר: "אכן עסקתי בפרשה ודיברתי עם היועץ הצבאי באיראן, ספאווי, עמו יש לי קשרים. הוא ניסה ללחוץ שם, אך זה לא הצליח, אבל לדעתי, יש עדיין דרך לקדם את עיסקת שחרורו של גלעד שליט בעזרת אנשי דת".

גלוק הכיר את ספאווי במסגרת מפגשי דת. "הוא אמר שיש לו יכולת להשפיע בעניין. זה לא סוד שקיימים קשרים הדוקים בין איראן לחמאס ושלאיראן יש השפעה מסוימת על חמאס. ספאווי רצה לנצל את ההשפעה הזו כדי לקדם את העניין".

גלוק סירב בכל תוקף לענות על השאלות המתייחסות לשלומו של שליט. "הבטחתי שלא אדבר על כך אבל בטח שצריך לעשות הכל כדי לשחרר אותו".

גלוק, כמו יהודי נאמן, לא התייאש. "דיברתי עם כמה גורמים והם הסכימו ששווה לנסות לקדם את עיסקת שליט דרך אנשי דת.  צריך לחכות לעיתוי טוב. בינתיים צריך בעיקר להתפלל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו