דרמה בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית בארה"ב

מהפך בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית • בתום הספירה הרשמית התברר: ריק סנטורום לא הפסיד לרומני לפני כשבועיים - בפער של 8 קולות, אלא ניצח בפער של 34 קולות

דרמה של ממש בתוצאות הבחירות במפלגה הרפובליקנית בארה"ב: לפני כשבועיים נערכו הבחירות הפנימיות במפלגה הרפובליקנית באיווה. בתום ספירת הקולות, התברר כי המועמד מיט רומני גבר על יריבו ריק סנטורום, בשמונה קולות בלבד (!) והוכתר כמנצח.

היום (ה') חושף העיתון 'דה מוין רג'יסטר' כי השמחה הייתה קצת מוקדמת. בתום ספירת הקולות הרשמית באיווה, גבר סנטורום על רומני בפער של 34 קולות, ובכך הניצחון במדינה יעבור למועמד השמרן – ריק סנטורום.

על פי הדיווח, חלק מהקולות הלכו לאיבוד ותוצאת האמת לא יוודעו כנראה לעולם.

עוד בנושא

[postim]

מהפך

הקרב הצמוד בין שני המתמודדים נמשך לאורך כל ספירת הקולות שהסתיימה אמש. בסוף השבוע שלאחר ההצבעה הוביל רומני ב-51 קולות, ביום שלישי ירד ההפרש ל-24 קולות. ביום רביעי בצהריים נרשם מהפך, כאשר הספירה מ-6 מחוזות אחרים נתנה לסנטורום יתרון של 34 קולות.

יו"ר המפלגה הרפובליקנית באיווה, מאט סטרון, הודה כי אי אפשר לדעת בוודאות מי המנצח. "אני לא יכול להעריך ללא התיעוד של שמונת המחוזות", אמר לעיתון. "הברכות שהענקתי למיט רומני ולריק סנטורום ב-4 בינואר עדיין תקפות. אני לא חושב שהסיכום המוסמך של ההצבעה ייקח משהו מאחד מהם".

"ההצבעה באיווה – התחלה נהדרת להביס את אובמה"

רומני אמר בתגובה, כי מהתוצאות עולה כי הוא וסנטורום היו למעשה 'בשוויון וירטואלי', וזאת אחרי שהכריז לפני שבועיים כי היה זה ניצחון מוחץ.

"שוב אנחנו רוצים להכיר בהופעתו החזקה של ריק סנטורום במדינה", אמר רומני. "ההצבעה באיווה, עם מספר שיא של משתתפים, הייתה התחלה נהדרת כדי להביס את הנשיא אובמה באיווה ובכל מקום בבחירות הכלליות".

סנטורום, ינצל את התוצאה החדשה כדי לחזק את מעמדו בקרב הבסיס השמרני של המפלגה לקראת הפריימריז בקרוליינה הדרומית בסוף השבוע הקרוב, על אף שעל פי כל התחזיות, רומני צפוי לנצח בגדול.

פעיל רפובליקני בכיר אמר: "אפילו אם סנטורום היה המנצח ב-4 בינואר, זה לא היה משנה את התוצאה בניו המפשייר וגם לא את מעמדו של רומני בתור המועמד המוביל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו