רוסיה: נשקול לשנות עמדה ביחס לאיראן

רוסיה ממשיכה להפגין שרירים ● שר החוץ סרגיי ריבקוב: לא ננצל את נושא שיחות הגרעין כדי להעניש על המערב, אך אנו עלולים לעשות זאת בתגובה להטלת סנקציות

משרד החוץ הרוסי התריע אמש כי רוסיה שוקלת את תגובתה לאיומי הסנקציות מכיוונן של ארה"ב, האיחוד האירופי ויפן בשל פעולתה לסיפוח חצי האי קרים, וכי תגובתה מוסקבה עשויה להתבטא בשינוי עמדתה כלפי פרוייקט הגרעין האיראני.

שלשום הכריזו מדינות המערב בראשות ארה"ב על סנקציות אישיות כלפי בכירים ברוסיה ובאוקראינה, שהכשירו וסייעו לרוסיה להשתלט על חצי האי קרים. הבית הלבן אף הודיע כי לא יהסס להכליל ברשימת האישים גם את שמו של הנשיא פוטין עצמו.

בנגיעה בלתי זהירה זו בשמו של נשיא רוסיה, גרמה ארה"ב להעלאת דרגה במאבק מצידה של רוסיה שאינה מהססת להכניס למעגל כיפופי הידיים גם את הנושא האיראני. למרות שסייעה לאיראנים בבניית מתקני הגרעין, הביעה רוסיה תמיכה בעמדות המערב בענין הגרעין הצבאי והצביעה בעד השיחות בין אירן למעצמות.

שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב אמר כי רוסיה אינה מעונינת להשתמש בשיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן כדי לאיים על מדינות המערב, אך אם ארה"ב והאיחוד האירופי יפעלו להטלת סנקציות כלכליות היא עלולה להגיב באופן זה.

רובקוב אמר "רוסיה בוחנת את מגוון אפשרויות התגובה שלה, יכול שהם יהיו במידה שווה לצעדיה של ארה"ב, אך ישנה האפשרות שנגיב בצורה אסימטרית ברמה שתחייב את תשומת לבה של וושינגטון"

לדבריו "החשיבות ההיסטורית של איחוד קרים עם רוסיה אינו באותו היחס לנושא האיראני". אך זה לא מונע ממנו לנצל נושא זה בכדי לאיים על המערב בהיתקעות השיחות, דבר שישפיע לרעה על מעמדו של אובמה, ונשיא רוסיה יודע זאת היטב.

המישור הצבאי

בתוך כך, הרוסים מבססים את שליטתם בחצי האי והם השתלטו על בסיס חיל הים ששכן בסבסטנופול, ממשלת אוקראינה הודיעה כי ההשתלטות על חצי האי לא תעבור ללא תגובה הולמת גם אם יזדקקו למהלכים כואבים.

-

UKRAINE-RUSSIA-POLITICS-CRISIS-MILITARY

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו