בית משפט בצרפת הרשיע אדם שביצע תנועה נאצית

בית הדין של בורדו הרשיע אדם שביצע את תנועת ה"קנל" האנטישמית וקנס אותו ביותר מ-4000 דולרים • הקהילות היהודיות נאבקות בפופולריות של התנועה המסיתה לשנאה גזענית

בית משפט בצרפת קנס השבוע מהגר יליד מרוקו בן 28 בעקבות ביצוע מחוות "קנל" (מועל יד הפוך, תנועה ניאו נאצית מובהקת) השנויה במחלוקת, מול בית הכנסת.

בית דין של בורדו הרשיע את הנאשם בהסתה לשנאה גזענית וקנס אותו ביותר מארבעת אלפים דולר. ההרשעה על ביצוע המחווה הניאו נאצית, שחלק מהציבור מחשיב כתנועה אנטישמית, מגיע בתוך רצף מקרים של התקפות אנטישמיות בצרפת.

הנאשם, נתבע על ידי הסניף הצרפתי של הליגה הבינלאומית למאבק בגזענות ואנטישמיות, לאחר שפרסם את תמונתו כשהוא מבצע את התנועה הנאצית מול בית הכנסת הגדול בעיר בתחילת שנה, הנאשם אף פרסם תמונה נוספת שלו כשהוא מבצע "קנל" מול דיוקנו של אדולף היטלר ימ"ש עם הכיתוב "בימינו היית מקבל את פרס נובל לשלום".

קרא עוד:

[postim]

תנועת ה"קנל" היא מחווה ניאו נאצית שהומצאה והפכה פופולרית על ידי הקומיקאי הצרפתי האנטישמי דיודונה, תנועות אלו המעודדות אנטישמיות ושנאה הובילו לשבע הרשעות בהסתה לגזענות. ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס כינה את מועל היד ההפוך "מחווה אנטישמית של שנאה".

המשפט שנערך ביום רביעי החל בעקבות המאבק העיקש שמנהלות הקהילות היהודיות נגד האנטישמיות ונגד התקפות על יהודים בשבועות אחרונים. התקרית האחרונה התרחשה בשבת באחד מפרבריה של פריז כאשר ארבעה גברים ממוצא אפריקני תקפו גבר יהודי ברחוב כשחזר מבית הכנסת עם בנו, התוקפים ביצעו את "קנל" לפני שאחד מהם הכה את אביו, וגרם לפציעות קלות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו