אוקראינה פתחה ב"מבצע למיגור הטרור"

כוחות מיוחדים של צבא אוקראינה פתחו במבצע נרחב להשתלטות על בנייני ממשל שנכבשו בידי בדלנים פרו רוסים • טורצ'ינוב: זהו מבצע למיגור הטרור בכעשרה ערים במזרח אוקראינה • מדבדב: אני מקווה שלממשל האוקראיני יש מספיק שכל בכדי להמנע מהסלמה מיותרת

נשיא אוקראינה הזמני, אלכסנדר טורצ'ינוב, הכריז היום (ג') בשעות הצהריים כי צבא אוקראינה פתח ב"מבצע למיגור הטרור" נגד הבדלנים הפרו-רוסים שהשתלטו על בנייני ממשל בעיר קראמאטורסק שבמזרח המדינה. המבצע בשלבו הראשון מתמקד בצפון מחוז דונייצק והוא צפוי להמשיך לשאר הערים הבעייתיות.

לדברי טורצ'ינוב, הצבא השתלט מחדש על בסיס חיל האוויר שבקרמטורסק בצפון מחוז דונייצק. דיווחים לא מאומתים על הרוגים מקומיים בהשתלטות.

מוקדם יותר הציב נשיא אוקראינה אולטימטום לבלנים הפרו-רוסים להתפנות מהמקומות אליהם פלשו עד היום (ג') בבוקר, ואכן בשעות הצהרים פתחו כוחות מיוחדים של הצבא האוקראיני במבצע נרחב לפינוי וכיבוש מחודש על עשרות בנייני ממשל ומשטר בכעשר ערים במזרח אוקראינה.

האולטימטום עצמו השפיע באופן חלקי בלבד. בעיר סלוביאנסק נטשו החמושים את תחנת המשטרה לאחר שהתבצרו שם מתחילת השבוע, עם זאת, טען גורם בטחוני במקום, כי החמושים פנו אל משרדי המשטרה בעיר.
בדונייצק בירת המחוז ובגורלובקה תקפו כוחות חמושים של הבדלנים שתי תחנות משטרה אחרות.

קרא עוד:

[postim]

במסיבת עיתונאים עם עמיתיו מבלארוס ומקזחסטן אמר ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב כי הוא מקווה שלממשל באוקראינה יש "מספיק שכל" בכדי להימנע מהסלמה מיותרת בעימות במזרח המדינה. "אוקראינה נמצאת על סף מלחמת אזרחים וזה מפחיד".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה שוחח עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והזהיר כי מוסקבה עלולה לשלם מחיר על התערבותה באוקראינה, באמצעות סנקציות נוספות שיוטלו עליה על ידי המערב. אובמה ביקש מפוטין לקרוא לבדלנים הפרו-רוסים באוקראינה להניח את נשקם. פוטין הכחיש בשיחה את מעורבותה של רוסיה.

שר החוץ הגרמני הודיע כי אם המצב באוקראינה לא יתקדם לקראת רגיעה, האיחוד האירופי ימשיך לשלבים נוספים של הטלת סנקציות קשות על רוסיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו