אבו מאזן באו"ם • "הגיע הזמן שייפסק סבל המיליונים"

דקות אחרי שהגיש את הבקשה הרשמית להכיר בפלסטין כמדינה, עלה יו"ר הרשות לנאום מעל עצרת האו"ם • אבו מאזן השמיע דברים חריפים נגד ישראל והבנייה בהתנחלויות • הנאום המלא

דקות אחרי שהגיש למזכ"ל האו"ם את הבקשה הרשמית להכיר בפלסטין כמדינה, עלה יו"ר הרשות אבו מאזן לנאום מעל עצרת האו"ם בניו יורק. אבו מאזן השמיע דברים חריפים נגד ישראל והבנייה בהתנחלויות.

"כל המאמצים לשלום התנפצו על סלע עמדותיה של ישראל", אמר אבו מאזן בפתיחת דבריו. "העניין הפלסטיני קשור באו"ם באמצעות התפקיד המוכר של סוכנות האו"ם לסעד ולתעסוקה של פליטים. אנחנו חותרים לתפקיד ברור יותר של האו"ם, לשלוט באזור בצורה שתבטיח את הזכויות החוקיות של העם הפלסטיני כדי שהוגדרו בעצרת.

"לפני שנה, באולם הזה, דיברו רבים מראשי המדינות על הקשיים של מאמצי השלום באזורנו. רבים תלו תקוות בסיבוב נוסף של מו"מ לגבי הסדר הקבע. נכנסו לשיחות בלב פתוח ובאוזן קשבת, היינו מוכנים עם כל התיקים והניירות. אבל המו"מ התמוטט בתוך שבועות. לא התייאשנו ולא הפסקנו לפעול, אין דלת שלא הקשנו עליה וצינור שלא השתמשנו בו.

"אין גורם שלא פנינו אליו כדי לא להשפיע לחידוש השיחות, אבל כל המאמצים התנפצו על סלע עמדותיה של ממשלת ישראל שתמיד ניפצה את התקווה שמקורה היה בספטמבר שעבר. הממשלה מסרבת לקבוע מקור סמכות לשיחות וממשיכה בבנייה בהתנחלויות של אדמות פלסטין העתידית. ההתנחלות היא תמצית המדיניות הישראלית על אדמת העם הפלסטיני.

"הסכמנו לקבל רק 22 אחוזים מאדמת פלסטין ההיסטורית, כלומר לוותר על כל השטח שישראל השתלטה עליו ב-67' והמשכנו בסבלנות לשתף פעולה עם המאמצים להשיג הסדר קבע. אבל כל יוזמה תמיד התנפצה על סלע תכנית ההתפשטות התכנית הטריטוריאלית ההתנחלותית.

"אני מדגיש בשם אש"ף, כי הנציג היחיד החוקי של העם הפלסטיני יישאר אש"ף. מטרת הפלסטינים היא להשיג את זכויותיהם הקבועות ולהקים מדינה עתידית על כל שטחי הגדה המערבית שכבשה ישראל בהתאם לגבולות 67' ולהגיע להסכם צודק לסוגיית הפליטים על פי החלטה 194 של האו"ם כפי שמוזכר ביוזמת השלום הערבית. השגת השלום המקווה מחייבת לשחרר את אסירי החירות והעצורים הפוליטיים הפלסטינים מבתי הכלא, את כולם ללא שהות.

"אנו לא מתכוונים להסיר את חוקיותה של ישראל אלא רק את מדיניות האפרטהייד של ההתנחלויות. הגיע הזמן שייפסק הסבל של מיליוני פליטים פלסטינים והגיע הזמן שישיגו את זכויותיהם. מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שנשארה כובשת והפלסטינים הם העם היחיד שנשאר תחת כיבוש. הגיע הזמן שבנינו יחיו חיים נורמאליים".

תודה למזכ"ל האו"ם

"אנו מודים למזכ"ל האו"ם שאמר לפני מספר ימים שהמדינה הפלסטינית צריכה היתה לקום עוד לפני שנים. זה מביא את עמנו להרגיש שיש מי שמקשיב לנו ותומך בנו ולא מתכחש לנכבה שעברנו ולכן אנו עדיין מאמינים שיש סיכוי לצדק בעולם הזה כי אבדן התקווה הוא האויב הגדול של השלום והגיע הזמן שהעם הפלסטיני אחרי שנות גירוש וכיבוש, יחיה כשאר העמים על אדמתו הלאומית עצמאי וריבון".

הגשת הבקשה הרשמית להכרת האו"ם במדינה פלסטינית

"אני רוצה להודיע לכם שלפני הנאום הזה הגשתי כנשיא מדינת פלסטין ויו"ר הוועד הפועל של אש"ף למזכ"ל האו"ם באן קי מון את הבקשה להצטרפות פלסטין לאו"ם כמדינה בגבולות ה-4 ביוני 67' ובירתה ירושלים המזרחית כחברה מלאה.

"אני קורא למדינות שטרם הכירו במדינה פלסטינית להודיע על הכרה. התמיכה של מדינות תבל במהלך שלנו פירושו ניצחון הצדק וזה יתן דחיפה עצומה לדרך השלום ולמען הצלחת המו"מ. הבאתי את המסר של עמי. פלסטין מתעוררת מחדש".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו