במבצע נועז של הקומנדו האמריקני חולצו 2 חטופים בסומליה

יחידת 'אריות הים' של הקומנדו האמריקני חילץ שני בני ערובה ממחנה של פיראטים בסומליה • ברק אובמה רמז על המבצע: "עבודה טובה הלילה"

'אריות הים', כוח קומנדו אמריקני, פשט הלילה (ד') על מחנה של פיראטים בסומליה ושחרר שני בני ערובה: אזרחית אמריקנית ואזרח דנמרק, שנחטפו לפני כשלושה חודשים. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

גורמים בבירת סומליה – מוגדישו, מסרו כי לפחות שישה מסוקים אמריקניים השתתפו במבצע החילוץ הנועז, שבו נהרגו תשעה פיראטים.

על פי הדיווח, מבצע החילוץ בסומליה אושר על ידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה, זמן קצר לפני שנשא בקונגרס את הנאום השנתי על מצב האומה.

קרא עוד:

[postim]

הארגון ההומניטרי "מועצת הפליטים הדנית" (DRC) אישר ששני עובדי הסיוע, ג'סיקה ביוקנאן מארה"ב ודיין פול הייגן טיסטד מדנמרק, שוחררו על ידי יחידת "אריות הים" "במהלך מבצע בסומליה.

ביוקנאן, בת 32, וטיסטד, בן 60, עבדו בעת חטיפתם ביחידה לפינוי מוקשים של ארגון DRC.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה רמז על פעולת החילוץ בסומליה לפני שנשא את הנאום על מצב האומה. עם כניסתו לאולם בית הנבחרים הוא הצביע לעבר שר ההגנה לאון פאנטה ואמר: "עבודה טובה הלילה".

לאחר חילוצם, הובאו שני החטופים לבסיס האמריקני 'למונייר' בג'יבוטי שבקרן אפריקה, שבו ביקר פאנטה רק בחודש שעבר.

מצבו הרפואי של אחד החטופים – זרז את הפעולה

על פי כמה ההערכות, מבצע החילוץ קיבל דחיפות גדולה בשל מצבו הרפואי של אחד מהחטופים. "אחד מבני הערובה סבל ממחלה חמורה ביותר שהיה צריך לטפל בה", אמר שר החוץ של דנמרק ווילי סובנדאל לתקשורת הדנית.

סובנדאל בירך את האמריקנים על המבצע המוצלח וסיפור שהוא עודכן על פרטיו.

ארגון DRC מסר כי שני בני הערובה שחולצו לא נפגעו במהלך המבצע ו"נמצאים במקום בטוח". עוד נמסר כי "השניים עושים את דרכם להתאחד עם בני משפחותיהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו