מהומות בטורקיה עקב אסון המכרה

התפרעויות סדר אלימות נרשמו בכל האזור הבו ביקר ראש הממשלה, ארדואן, ובסביבת המכרה בפרט • עד עתה עומד מניין ההרוגים הרשמי על 282 והערכות קשות צופות כי לפחות עוד מאה לכודים בהריסות • מד"א נערך להיענות לקריאה טורקית לעזרה

מניין ההרוגים בפיצוץ מכרה הפחם בעיר סומה שבמערב טורקיה, עלה ל-282. וקיים חשש גדול כי הוא יתקרב לסביבות ה-400.

בפיצוץ שאירע אמש במכרה נלכדו כ-800 כורים תחת ההריסות, על פי דיווחים ראשוניים הפיצוץ אירע כתוצאה מהתלקחות של ספק כוח בעקבות קצר חשמלי, לרוע המזל השריפה פרצה בזמן חילופי המשמרות, ומכך נבע מספרם הגבוה של הלכודים כמו גם אי הוודאות בקשר למספרם המדוייק של השוהים במכרה. הערכות מאוחרות משערות כי 787 אנשים היו במכרה בעת הפיצוץ.

בשעה זו עמלים כוחות חילוץ לאתר כורים נוספים הלכודים בתוך המכרה. והם מנהלים מבצע לחילוץ מאות הכורים הלכודים.

קרא עוד:

[postim]

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן בא לביקור בסומה, ואמר כי "אנו עדים לאחת מתאונות העבודה הגדולות ביותר בשנים האחרונות". מאות אזרחים ממשפחותיהם של הכורים התאספו מחוץ לבניין שבו ערך ארדואן את מסיבת העיתונאים. המפגינים בעטו ברכב השרד וקראו לעברו קריאות גנאי.

התפרעויות סדר אלימות נרשמו בכל אזור הביקור ובסביבת המכרה בפרט. ארגוני העובדים הכריזו על שביתה כללית במחאה על אי פיקוח תנאי העבודה במכרות ברחבי המדינה.

הזווית הישראלית

במגן דוד אדום נערכים לקראת יציאה אפשרית לטורקיה לסייע בחילוץ ובטיפול הנפגעים באסון.

האגודה הישראלית החברה בתנועת הצלב האדום הבינלאומי, לעמיתיהם בארגון הסהר האדום הטורקי והציע סיוע רפואי והומניטארי. צוותים ייעודיים של מד"א המתמחים בטיפול באסונות בסדרי גודל כאלה הועמדו הכן לסייע וממתינים בדריכות להחלטת צוות התגובה הראשוני של ארגון הסהר האדום הטורקי שהוזנק לזירת האסון.

צוות התגובה הראשונית של הסהר האדום הטורקי יעמוד את צרכי הנפגעים והמושפעים מהאסון ובמידת הצורך יעבירו בקשת סיוע. אם וכאשר יינתן אור ירוק, יעלו צוותי מד"א על המטוס בדרכם לזירת האסון בטורקיה

צילומים: AFP

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו