ארבעה הרוגים בפיגוע אנטישמי בבריסל

שלושה בני אדם נורו למוות ורביעי נפצע קשה בהתקפה חמושה במוזיאון היהודי בבריסל, אמש • משטרת בריסל הודיעה כי חשוד אחד נעצר לאחר שהתגלה כי נמלט מאזור המוזיאון בסביבות זמן ההתקפה • בבוקר יום ראשון מת הפצוע ובכך עלה מספר ההרוגים לארבעה

שלושה בני אדם נורו למוות ורביעי נפצע קשה בהתקפה חמושה במוזיאון היהודי בבריסל, אמש. בבוקר יום ראשון מת הפצוע ובכך עלה מספר ההרוגים לארבעה.

המשטרה עצרה חשוד אחד, וכרגע הוא עצור על תקן 'עד' ואין ברור אם הוא קשור למעשה.

שפיכות הדמים, שאירעה בתזמון מדוייק בערב הבחירות לפרלמנט הלאומי האירופי, הובילו את הגורמים לנקוט מידית בצעדים נגד הטרור, שרים בכירים וראשי המפלגות המתמודדים על ליבו של העם הבלגי המצביע אף הוא על נציגיו לאיחוד האירופי, מיהרו לצאת בהודעות גינוי לפשע השנאה.

שר חוץ הבלגי דידייה ריינדרס, שהיה בקרבת המקום בשעת האירוע והגיע מיידית לשטח, אמר כי "המחזה היה נורא והשאיר אותי בהלם", שר החוץ נוכח בעיניו בשניים מגופות הקרבנות שוכבים בכניסה למוזיאון, הממוקם בשכונת סבלון היוקרתית בבריסל, בירת בלגיה.

ריינדרס אמר במקום כי "קשה שלא לייחס לאירוע אופי אנטישמי על רקע המוזיאון היהודי, אך בחקירה נצטרך לספק לכך ראיות".

שרת הפנים, ג'ואל מיגואט אמרה לכתבים כי היורה ככל הנראה ביצע את מעשהו ממכונית שחנתה בחוץ לפני הכניסה למוזיאון היהודי. הוא הוסיף כי האקדוחן ככל הנראה ירה די מהר, יצא החוצה ונמלט מהמקום.

קרא עוד:

[postim]

שלושת ההרוגים היו שתי נשים וגבר, וכולם נפגעו מכדורים בפרצוף או בגרון, אמרה אינס ואן ווימרץ', דוברת משרדו של התובע. פרטים נוספים לא ניתנו בגלל הקושי בזיהוי האנשים שלא נשאו עליהם מסמכי זיהוי, כעבור זמן נודע כי שניים מהם תיירים ישראלים, שמותיהם עדיין לא הותרו לפרסום. השלישי הוא ככה"נ עובד המוזיאון.

משטרת בריסל הודיעה כי חשוד אחד נעצר לאחר שהתגלה כי נמלט מאזור המוזיאון בסביבות זמן ההתקפה. אדם שני שבוקש לחקירה עזב את המקום ברגל. צילומי מצלמת האבטחה מסייעים לחוקרים לזהות את היורה.

ראש ממשלת בלגיה אליו די רופו פרסם הודעת תמיכה בקהילה היהודית, והבטיח כי יעשה הכל כדי להביא את הרוצח או רוצחים לדין. "כל הבלגים מאוחדים", הוא אמר.

מיג'ואט אמרה כי כוחות הביטחון נוקטים צעדי אבטחה מוגברים נגד טרור, כאמצעי זהירות. "החלטנו להעניק רמה מקסימלית של הגנה לאתרים יהודים ברחבי הארץ", אמרה.

נשיא הקונגרס היהודי אירופאי משה קנטור אמר כי, למרות שעדיין לא ברור אם ההתקפה הייתה אנטישמית, "אנחנו מודעים לאיום התמידי למטרות יהודיות בבלגיה וברחבי אירופה כולה". לדבריו "הממשלות באירופה חייבת לשלוח מסר ברור של אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אנטישמיות", אמר קנטור בהצהרה.

בצרפת השכנה, הנשיא פרנסואה הולנד גינה את "התקפת ההרג המזעזעת" בהצהרתו הוא הביע את הזדהותה של צרפת עם בלגיה והביע את התנחומים למשפחות הקרבנות.

ישראל מגנה

בהודעה שפרסמה לשכתו של ראש הממשלה, גינה נתניהו את הפיגוע ואמר: "מעשה הרצח הוא התוצאה של הסתה מתמדת נגד היהודים ומדינתם. כל עוד ימשיכו להישמע על אדמת אירופה שקרים נגד מדינת ישראל בעוד ממעשי הרצח המבוצעים באזורנו ע"י הערבים מתעלמים באופן שיטתי- ההסתה תמשיך להשתולל.

התגובה שלנו לצביעות הזו היא לומר כל הזמן את האמת, אנו נמשיך במאבק חסר פשרות נגד טרור" דברי ראש הממשלה

שר חוץ, אביגדור ליברמן, אמר בתגובה: "הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, שבו ארבעה אנשים חפים מפשע נהרגו, הוא התוצאה של הסתה אנטי ישראלית ואנטישמית, שבא לידי ביטוי, בין יתר, בקריאה לחרם על תוצרת ישראלית וישראלית, כמו גם בפעילות אנטי ישראלית בפורומים בינלאומיים והאימוץ של עמדה אוטומטית וחד צדדית נגד ישראל.

במהלך ההיסטוריה, האנטישמיות לבשה צורות רבות, אבל הבסיס הוא תמיד אותו הדבר: שנאת היהודים רק בגלל שהם יהודים, בכל מקום שהם יכולים להיות – בין אם הם גרים בירושלים, בתל אביב, באריאל, בחברון, בבריסל, או על מאדים.

לכן, הפעילות שנקרא "פרו פלסטינית", אשר, כמו באותם ימים אפלים, קוראת לחרם על "סחורה יהודית" והיא מנוהלת בצורה אגרסיבית נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, היא אנטישמיות מזוקקת, והיא אינה חלק מויכוח פוליטי לגיטימי על סכסוך טריטוריאלי, כמו אלה שקיימים בחלקים רבים של העולם.

האירועים האחרונים האנטישמיים בקנזס, טולוז, והערב בבריסל מהווים נורת אזהרה המהבהבת בעצמה לכל מי שלקח חלק בהסתה הזו, במודע או שלא במודע, פעם אחר פעם, הם ממהרים לגנות את ישראל ולהשוות את בניית הבתים למשפחות יהודיות בארץ אבותינו למעשים אכזריים ורצחניים של טרור שבוצעו על ידי אנטישמים נתעבת ומחבלים בעזה או בבריסל.

אילוסטרציה: ויקיפדיה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הותר לפרסום שני הישראלים שנרצחו בפיגוע הירי בבריסל שבבלגיה, עמנואל ומרים ריוה, בני 54 ו-53 מתל אביב, הותירו אחריהם שתי נערות כבנות 15 ו-16

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו