המחבל מבריסל נלכד במפתיע

בבדיקת מכס שגרתית נלכד המפגע בבריסל שרצח את בני משפחת ריוה במוזיאון היהודי, מהדי נמוש בן 29 • בתיקו נמצאו אביזרי הרצח ותיעודים והוכחות לכך שהוא היורה • בעבר התחבר עם קבוצות איסלאמיות והצטרף ללוחמים בסוריה

אמש אחר הצהריים הודיעה צרפת באופן רשמי כי החשוד שנעצר אמש הוא המחבל שרצח ארבעה בני אדם במוזיאון היהודי בבריסל.

במסיבת עיתונאים משותפת לרשויות הצרפתיות והבלגיות הודיעו התובעים הראשיים כי זיהו את היורה בוודאות כמהדי נמוש, צעיר מוסלמי בן 29, וכי יש בידם סרטון בן 40 שניות ובו קושר עצמו החשוד למעשה.

התובע של פריז, פרנסואה מולינס אמר כי מדובר בעבריין סדרתי שכבר הורשע בעבירות שוד וגניבה ונהיגה בשכרות, בתיקו כבר שבע הרשעות חמורות שהאחרונה שבהם הביאה אותו למאסר בן חמש שנים, במהלכם התחבר בכלא עם קבוצות איסלאמיסטיות קיצוניות. בשנה האחרונה ביקר היורה בסוריה והשתתף שם בלחימה.

קרא עוד:

[postim]

לדברי התובע, החשוד נעצר בבדיקת מכס שגרתית שנערכה לנוסעי האוטובוס בו הגיע למרסיי, השומרים חשדו בו בשל דמיון רב בלבושו לדמותו של היורה כפי שהתפרסמה בכלי התקשורת ממצלמות האבטחה. בבדיקה התגלה בתיקו רובה קלצ'ניקוב מן הסוג ששימש את היורה בפיגוע, הרובה היה עטוף בדגל ה-ISIL (ארגון "המדינה האיסלמית בעיראק ובאגן הים התיכון"), ארגון קיצוני איסלאמיסטי המזוהה עם אל קעאידה.

עוד נמצאו בתיקו, אקדח אישי, מצלמת GoPro הזהה למצלמה שנראתה על גופו של המחבל בסרטון האבטחה, ומצלמה נוספת ובה סרטון המציג את כלי הנשק כשברקע נשמע קולו של היורה כשהוא מודה לכלי הנשק על שסייעו לו במלאכתו הרצחנית. לדברי החוקרים, נסיונו של הרוצח לתעד את הרצח במצלמת האקסטרים, כשל, ולכן ערך סרט נוסף שלבסוף עשוי להפלילו. כמו כן מרבית פריטי הלבוש ששימשו את המחבל נמצאו ברשותו של נמוש.

מולינס הוסיף כי ישנם שני חשודים נוספים במעשה וכי משטרת צרפת בשיתוף פעולה בין איזורי תעשה הכל בכדי להניח ידה עליהם.

התובעים במסיבת העיתונאים
BELGIUM-FRANCE-CRIME-JEWISH-ARREST

-

עיתונאים מתכנסים מול המטה של הארגון הצרפתי המרכזי למודיעין פנים (DCRI)
FRANCE-BELGIUM-JEWISH-ARREST

תחנת המכס בה נתפס החשוד
FRANCE-BELGIUM-JEWISH-ARREST

תמונת החשוד
המחבל בבריסל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו