צרפת גינתה את החטיפה: "שחררו את הנערים הישראליים"

שר החוץ לוראן פביוס גינה את חטיפת הנערים וכן את ירי הרקטות לעבר ישראל. "אני שותף לדאגתן של המשפחות ושל הרשויות בישראל, יש לכבד את הסכם הרגיעה". גם באיחוד האירופי ובאו"ם קראו לשחרור השלושה.

אירופה מגנה: שר החוץ הצרפתי לוראן פביוס התייחס היום לראשונה לחטיפת שלושת הנערים הישראלים וגינה את הפעולה. "אני מגנה את חטיפת שלושת הנערים בגדה המערבית ושותף לדאגתן של המשפחות ושל הרשויות", אמר פביוס.

הוא הוסיף כי הוא קורא לשחרורם המיידי וציין כי יש להפנות כל מאמץ למען מטרה זו. "צרפת מוטרדת במיוחד מהתרבות מעשי האלימות בגדה המערבית ובעזה בימים האחרונים, אנחנו מגנים את ירי הרקטות מעזה לשטח ישראל ומאמינים כי יש לכבד את הסכם הרגיעה שהושג ב-2012", אמר.

פביוס גם התייחס לתקיפה האווירית שביצע חיל האוויר ממנה נהרג ילד פלסטיני. "אנו מצרים על מותו ביום שבת וכן על מותו של צעיר פלסטיני נוסף ביום שני ליד רמאללה. צרפת קוראת להימנע מקורבנות נוספים ומהסיכון להסלמה באלימות".

מוקדם יותר היום גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, גינתה את החטיפה וקראה לשחרר את החטופים לחיק משפחותיהם.

גם שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס הערב לחטיפת הנערים באו"ם, ודרש מהקהילה הבינלאומית גינוי ברור לאירועים. "כל מי שברך במהרה את האיחוד הפלסטיני, צריך להסתכל בעיניהם של ההורים השבורים, לקחת אחריות ולגנות את החטיפה", אמר פרושאור, "הקהילה הבינלאומית קנתה עסקה רעה וישראל משלמת עליה".

עוד דווח כי שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, שנועד בשעה האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מזועזע מחטיפת שלושת הצעירים". לדבריו "הדרך היחידה להתקדם לשלום תהיה כאשר החמאס יבין שהאפשרות היחידה היא לנקוט בדרכי שלום בלבד כדי להשיג מטרות פוליטיות".

בלייר הוסיף כי בנוסף לגינוי מוחלט של הקהילה הבינלאומית צריך להבהיר לחמאס "שאינם יכולים לבחור בנתיב הפוליטי מצד אחד ובאלימות מצד שני, והדרך היחידה שבה זה אי פעם יעבוד היא אם כל האלימות תיפסק – הטרור, החטיפות והרציחות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו