משרד החוץ הבריטי הכין מסמך מפורט למורדים ליום שאחרי קדאפי

בטיימס הלונדוני נחשף מסמך אשר הכינו המורדים בסיוע משרד החוץ הבריטי אשר נועד לעצב את עתידה של המדינה בעידן שאחרי שלטונו של הרודן הוותיק מועמר קדאפי.

על פי הדיווח, המסמך, שכולל 70 עמודים, נועד ליישם את הלקחים בעקבות נפילתו של שליט עיראק סדאם חוסיין במטרה למנוע מלוב לקרוס לתוך אנרכיה חסרת גבולות. בין השאר נאמר כי צריכה להיות הסתמכות מסוימת על חלק מהמערך הביטחוני של קדאפי אחרי נפילת המשטר.

במסמך טוענים המורדים כי 800 אנשי ביטחון במשטר הנוכחי כבר גויסו לצדם בתוך טריפולי על מנת להוות את הבסיס למנגנון הביטחוני החדש. כמו כן הם ציינו כי בתוך טריפולי ובסביבתה יש להם 8,660 תומכים, כולל 3,255 בתוך צבא קדאפי.

 אחת ההמלצות במסמך היא להקים "כוח משימה טריפולי", אשר יורכב מ-15-10 אלפים אנשי ביטחון שיקבלו את האחריות על עיר הבירה, יאבטחו את האתרים המרכזיים ויעצרו את בכירי משטר קדאפי. כמו כן יש תוכנית להקים כוח משטרה של 5,000 איש שיחלו לפעול באופן מיידי כדי למנוע ואקום.

המסמך גם משרטט כיצד יש לאבטח את תשתית התקשורת, החשמל והתחבורה ואפילו את האתרים ההיסטוריים בשעות הראשונות לאחר קריסתו של משטר קדאפי. כמו כן יש תוכנית להעברת סיוע חירום של גז ודלק בשווי של 550 מיליון דולר למעבר לוב מיד אחרי נפילת המשטר.

לפי הדיווחים המגיעים מלוב נמסר כי המורדים הלובים השתלטו היום על העיר ביר אל-ראנם, 80 ק"מ מדרום לבירה טריפולי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו