ארדואן: "להטיל סנקציות על ישראל כמו על איראן"

בראיון למגזין 'טיים', הביע ראש הממשלה הטורקי קורת רוח מחברותן של חמש המעצמות הגדולות במועצת הביטחון של האו"ם, ביקש להטיל סנקציות על ישראל והעביר מסר מיוחד • ואיך יחסיו עם אובמה?

בראיון שהעניק ראש הממשלה הטורקי למגזין 'טיים', אמר ארדואן כי צריך לבדוק אם הרביעייה הבינלאומית מנסה לפתור את הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים. בדבריו הוא אמר כי יש להטיל סנקציות על ישראל "בדיוק כמו על איראן" ואף אמר כי יש לבצע רפורמות באו"ם.

"אם הרביעייה היו רוצים לפתור את הבעיה הפלסטינית", אמר ארדואן, "הם היו עושים כמה פעולות בנוגע לישראל. עד היום, מועצת הביטחון קיבלה 89 החלטות בנוגע לסנקציות הקשורות לישראל, אך אף אחת מהן לא בוצעה. יותר מכך, בעצרת הכללית התקבלו 200 החלטות, והתוצאות היו דומות.

"מישהו יכול לתהות מדוע לא הוטלו סנקציות על ישראל. כאשר איראן נמצאת במוקד, מטילים עליה סנקציות, וכך גם במקרה של סודן. אז מה שונה לגבי ישראל? אם סנקציות כאלה היו מוטלות עליה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני היה נגמר מזמן. לכן אני רוצה שכל הצדדים יעמדו מאחורי ההחלטות שלהם".

היחסים עם ארה"ב מצוינים

"היחסים עם ארצות הברית, במיוחד בתקופת אובמה, חיוביים מאוד ומתבססים על כנות", סיפר ארדואן.

בהמשך הראיון הוא בציע לבצע רפורמה באו"ם. לדעתו, יש לבטל את חברותן של חמש המעצמות הגדולות במועצת הביטחון: ארה"ב, רוסיה, בריטניה, צרפת וסין במועצת הביטחון.

"המושב הקבוע שלהם במועצה – זה צריך להיפסק. העולם כולו הוא עבד של ההחלטות של חמש החברות הקבועות", אמר ראש ממשלת טורקיה.

את הראיון הלוחמני סיים ארדואן במשפט הבא: "אני רוצה להודיע מכאן לישראל – הפלסטינים כאן כדי להישאר".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו