וושינגטון: ביידן ערך קבלת פנים למנהיגים יהודים

הלוביסט החרדי הרב עזרא פרידלנדר שהשתתף במפגש אומר: "מדובר במחווה מיוחדת ליהודי ארה"ב תוך כדי התחשבות רבה עם נציגי הציבור החרדי"

עשרות רבות של מנהיגים ואישיים יהודים השתתפו ביום שלישי במפגש קבלת פנים שערך סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במעונו שבוושינגטון למנהיגים ואישים פוליטיים יהודים לרגל השנה החדשה.

כמידי שנה, גם השנה נראו במקום יותר ויותר מוזמנים דתיים וחרדים. דבר שמבטא את היחס שמעניק הממשל לעסקני ציבור החרדי בארה"ב, האוכלוסייה עם אחוזי הגידול הטבעי הגדול ביותר מקרב יהודי ארה"ב.

בראש האישים החרדים נראה סגן נשיא אגו"י בארה"ב הרב חיים דוד צויבל. בתחילת סגן הנשיא הסתובב בין המזומנים ושוחח באופן אישי עם כל אחד כשהוא מתעניין למעמדו ותפקידו. בהמשך השמיע נאום חוצב בו הדגיש את מחויבות ארה"ב לעם היהודי, שחזקה יותר מכל אימרה כזאת או אחרת. הלוביסט החרדי הרב עזרא פרידלנדר שהשתתף במפגש סיפר אתמול לכתב 'המבשר" על האירוע המדובר: "מדובר במחווה מיוחדת ליהודי ארה"ב תוך כדי התחשבות רבה עם נציגי הציבור החרדי. למשל, כל המאכלים המוגשים במקום הם גלאט כשר. למרות שבסך הכל המוזמנים הדתיים הם לא חלק גדול בין המוזמנים".

"כשסגן הנשיא ניגש אלי בעת שסייר בין המוזמנים. אמרתי לו כי לפני 71 שנה במצעד 400 הרבנים בוושינגטון שבאו להתחנן להצלת יהדות אירופה, לא ניתנה להם הזכות להיפגש עם הנשיא, ולאחר לחץ כבד נתנו להם פגישה אקראית של מספר דקות עם סגן הנשיא על מדרגות הבית הלבן. כשאנו רואים כאן שסגן נשיא ארה"ב מזמין לביתו הפרטי באופן מיוחד אישים יהודים, הרי יש לכך חשיבות מיוחדת וכתשובת המשקל.

פרידלנדר מספר כי הנשיא האזין לדברים בקשב רב וניכר כי הוא נרגש מאוד, בסיומם הודה על הדברים ואמר כי הם חדרו עמוקות לליבו ואכן יש בכך להביע את הקשרים האמיצים של ארה"ב עם העם היהודי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו