ארגנטינה: התובע בפרשת הפיצוץ בבניין הקהילה נמצא ללא רוח חיים

שעות לפני שהיה אמור להעיד נד נשיאת ארגנטינה, ולמרות עשרת השוטרים שהופקדו על שמירתו, נורה התובע המיוחד אלברטו ניסמן, בדירתו בבואנוס איירס • ברראיונות שהעניק בתקופה האחרונה התבטא על כך שקיבל איומים על חייו

התובע המיוחד אלברטו ניסמן נמצא בדירתו כשהוא מת, שעות ספורות לפני שהיה אמור למסור את עדותו בנוגע להאשמותיו נגד בכירים במדינה בטיוח חלקה של איראן בפיצוץ המרכז היהודי בבואנוס איירס, פיגוע שגבה 85 הרוגים והביא לפציעתם של מאות.

ניסמן בן ה-51, נמצא מת בחדר האמבטיה בדירתו, בשכונה פוארטו מדרה שבבואנוס איירס, היום (ב') בשעות הבוקר המוקדמות.

מותו של ניסמן אירע בתזמון "מופלא" שתים עשרה שעות לפני שהיה אמור להיפגש בדלתיים סגורים עם מחוקקים בקונגרס, לדיון מיוחד שבו היה צפוי לחשוף פרטים התומכים בטענותיו נגד הנשיאה כריסטינה פרננדס דה קירשנר, ושר חוץ הקטור טימרמן שפעלו לטייח את חלקה של איראן בפיצוץ בנין הקהילה היהודית.

קרא עוד:

[postim]

על פי האשמותיו של ניסמן, הכלולות בתביעה שהוגשה בשבוע שעבר בבית המשפט הפדרלי, פרננדז חיפתה על בכירים איראניים לשעבר שהואשמו במעורבות בפיגוע.

ניסמן נמצא מת מפצע ירייה שנורתה מאקדח קליבר 22, וקיים חשד סביר כי התנקשו בחייו בטרם העיד נגד הנשיאה

לפני כשנתיים אישר הקונגרס הלאומי של ארגנטינה הצעה להקמת “ועדת אמת” עם איראן, על מנת לחקור את הפיגוע. נשיאת ארגנטינה הנמצאת קשרים טובים עם טהרן, תמכה בהצעה. רבים בקהילה היהודית חששו כי מדובר בוועדה שנועדה לסכל את החקירה האמיתית שמנהל התובע ניסמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו