הבית הלבן מנסה להרגיע את העימותים הפומביים עם נתניהו

אובמה אומר כי ישוחח עם ראש הממשלה בטלפון, אך לא יזמין אותו לפגישה עד לאחר ההסכם הסופי עם איראן • הסיבה: "ביקור נתניהו בבית הלבן יסתיים באוורור התסכולים של ראש הממשלה על המדיניות שלי"... • בוושינגטון עוקבים בדריכות אחר הרכבת הממשלה החדשה, ומצפים לראות כיצד היא תתנהל מול הפלסטינים

הנשיא אובמה נפגש עם מנהיגים יהודים אמריקנים, כדי לנסות לצנן את הרוחות ולשכנע את יהדות ארה"ב במחויבותו העמוקה של הממשל לביטחון ישראל, לאחר שהעימות בין מנהיגי שתי המדינות טיפס לשיאים חסרי תקדים, כך דיווח היום ה'ניו יורק טיימס'.

אורחיו של הנשיא שאלו אותו אם לאור הסכם הגרעין הסופי המתגבש עם איראן יזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה בעתיד הקרוב. אובמה השיב ש"עדיין לא", מפני שלהערכתו ביקור נתניהו בבית הלבן יסתיים ב"אוורור התסכולים של ראש הממשלה על המדיניות שלי".

אובמה אמר כי לעת עתה יסתפק בשיחות טלפון עם נתניהו, ופגישה פנים אל פנים – אם תתקיים –  תיערך "רק לאחר ה-30 ביוני", תאריך היעד לסיום שיחות הגרעין בשווייץ.

קרא עוד:
[postim]
אחד הנוכחים בפגישה סיפר כי למרות הניסיון להציג גישה של פיוס, הכעס על נתניהו היה ניכר היטב על פניו של אובמה.

בבית הלבן חוששים כי העימותים פוגעים בתמיכה הפני-אמריקנית בהסכם

להערכת גורמים פוליטיים בוושינגטון, שינוי הטון נובע מתחושה בקרב חלק מבכירי הממשל כי העימותים הפומביים עם נתניהו הגיעו לרמה מוגזמת, עד כדי פגיעה במאמצי הנשיא לגייס תמיכה פנים-אמריקנית להסכם המתגבש עם איראן, ושחיקת היתרון הפוליטי של המפלגה הדמוקרטית בקרב הבוחרים היהודים.

"ממשל אובמה הוא, בראש ובראשונה, ממשל פרגמטי", אמר ל"טיימס" דניאל קרצר, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל ובמצרים, "הנושא שמונח עתה על השולחן הוא יצירת תנאים סבירים לקראת הסכם עם איראן, אם האיראנים רק יסכימו לחתום".

על פי ה'ניו יורק טיימס', האסטרטגיה של הממשל כלפי ישראל בימים אלו היא "נחכה ונראה". בבית הלבן ובמחלקת המדינה עוקבים בדריכות אחר מלאכת הרכבת הממשלה החדשה בירושלים, ומצפים לראות כיצד מתגבשת מדיניותה וכיצד יפעל נתניהו בסוגיית 'שתי מדינות לשני עמים' במסגרת היחסים עם הפלסטינים.

יש להזכיר כי מיד לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות הוחרפה מאוד הרטוריקה האמריקנית כלפי ראש הממשלה הלעומתי. בהתבטאות מרחיקת לכת אמר אז הנשיא אובמה בראיון כי ארה"ב תצטרך "להעריך מחדש את מדיניותה" כלפי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, צעד שמשמעותו עלולה להיות תמיכה או אולי תמיכה פסיבית בפעולות הרשות הפלסטינית לקבלת הכרה כמדינה, ואי הטלת וטו על מהלכיה באו"ם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו