אורנג' הודיעה רשמית: ננתק את הקשרים עם 'פרטנר' הישראלית

לאחר דבריו של מנכ"ל החברה אתמול על רצונו לסיים את ההתקשרות עם חברת הסלולר השנייה בגודלה בישראל, מודיעה היום החברה הבינלאומית כי בקרוב לא תוכל יותר פרטנר להשתמש במותג 'אורנג''

פרטנר לשלום ולא להתראות: חברת אורנג' העולמית, המוחזקת בידי פראנס טלקום הצרפתית, הודיעה רשמית כי תסיים את קשריה עם חברת 'פרטנר תקשורת', זכיינית המותג בישראל מזה 17 שנה.

הנימוק הרשמי הוא כי החברה "לא רוצה להמשיך את נוכחות המותג במדינות שהיא אינה פועלת כמפעילה רשמית. בשל כך, אורנג' מבקשת לשים סוף להתקשרות".

על פי ההודעה, להחלטה אין כביכול כל קשר לתנועה הבינלאומית לחרם על ישראל, ה-BDS, והיא אינה נובעת ממניעים מדיניים. "קבוצת אורנג' היא מפעילת טלקומוניקציה ששמה לה למטרה עיקרית להגן ולהגביר את כוחה באמצעות שלוחותיה. היא לא מתכוונת ליטול חלק, בשום אופן, בוויכוחים פוליטיים", נאמר בהודעת החברה.

קרא עוד:
[postim]

הודעתה של אורנג' באה פחות מיממה לאחר התבטאותו מעוררת הסערה של מנכ"ל החברה, סטפן רישאר, על רצונו לסיים את ההתקשרות עם ישראל, בשל האינטרסים העסקיים של אורנג' בעולם הערבי.

רישאר אמר בביקור בקהיר בירת מצרים כי "אני הייתי מוכן לוותר על פרטנר כבר מחר בבוקר, אבל אני רוצה להבטיח שאין סיכונים משפטיים העומדים בפני אורנג'. אני רוצה לסיים את זה, אבל אני לא רוצה לחשוף את אורנג' לרמה של סיכון וקנסות שיוכלו ממש להשפיע על החברה".

דרעי: "נציע לפרטנר כל סיוע כדי להתמודד עם כוונות החרם של אורנג'"

אורנג’ היא מותג תקשורת בינלאומי, המוחזק בידי חברה צרפתית. בארץ עושה החברה הישראלית ‘פרטנר תקשורת’ שימוש במותג המפורסם, בתמורה לתשלום של מיליוני דולרים מדי שנה. פרטנר נחשבת כחברת הסלולר השנייה בגודלה בארץ, אשר מחזיקה בכ-3 מיליוני מנויים ומעסיקה כ-3,500 עובדים. החברה מפעילה גם את מותג הסלולר המוזל ‘012 מובייל’ ואת חברת התקשורת הקווית ‘012 סמייל’.

שר הכלכלה אריה דרעי, אמר היום כי הוא מגנה מכל וכל את דברי מנכ"ל אורנג' העולמית. "בדרך של חרמות לא יצליחו לכפות על ישראל שום דבר והדרך היא רק בהידברות ומו"מ. אני מתכוון לפנות למנכ"ל פרטנר ולראשי החברה ולהציע להם כל סיוע כדי להתמודד עם כוונות החרם של אורנג' העולמית".

יש לציין כי בדו"חות שנת 2014 כותבת פרטנר כי "אסטרטגית השיווק שלנו מסתמכת על השימוש במותג אורנג' העולמית ואם ההסכם על השימוש במותג יסתיים או יבוטל, אנחנו נאבד את היתרונות התחרותיים שלנו ונאלץ ליצור ולבסס מותג חדש, מה שייקח זמן רב ומשאבים פיננסיים רבים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

blue is the new orange

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו