'משבר הזבל' בביירות מסתבך: המשטרה הקימה חומה במרכז העיר

בדומה לחומות פוליטיות ברחבי העולם, הפכה הגדר החדשה אף היא לבמה להבעת מסרים בדרך ססגונית במיוחד: ציורי גרפיטי מושקעים וכתובות מחאה רבות • מארגני המחאה הודיעו כי ההפגנה הגדולה תתחדש בשבת הקרובה

חומת ברלין 2 או חיקוי של גדר ההפרדה הישראלית? המפגינים הלבנוניים מעדיפים את האופציה השנייה. כוחות הביטחון של לבנון פירקו את סלילי התיל המאולתרים והקימו חומת בטון במרכז העיר, כדי להגן על בניין הממשלה מהמפגינים הזועמים, המוחים באלימות כבר מספר ימים על המשבר התברואתי הקשה.

בדומה לחומות פוליטיות ברחבי העולם, הפכה הגדר החדשה אף היא לבמה להבעת מסרים בדרך ססגונית במיוחד: ציורי גרפיטי מושקעים וכתובות מחאה רבות. על הגדר, המכונה בפי אנשי המחאה 'חומת הבושה', כתבו המפגינים אמירות כמו "העם הלבנוני, התקומם למען הכבוד שלך"; ו"תודה על השטח הזה ועל החומה הזאת שעוזרת לנו לבטא את דעותינו"…

הציורים על החומה מתארים בין השאר דמויות שפיותיהן חסומים בסרטי דבק, עליהם נרשמו שמות המפלגות הפוליטיות במדינה. המסר: השלטון חוסם לאזרחים את הפה ואינו מתחשב במצוקותיהם.

קרא עוד:
[postim]

ההפגנות פרצו במוצאי שבת והן אורגנו על ידי פעילים חברתיים שביקשו למחות על המצב הקשה, לאחר שבמשך יותר מחודש לא מפונה האשפה מרחובות הבירה. עד מהרה, הפכה המחאה לאלימה בקנה מידה רחב ואלפי המפגינים החלו להתעמת עם השוטרים, אשר השיבו מצדם בתותחי מים, גז מדמיע, כדורי גומי, אלות ואף באש חיה.

11950991_10155865248775567_1215888497_n-630x312

לאחר ההפגנה במוצאי שבת, בה נהרג לפחות אדם אחד ונפצעו כ-35, הודיעו הפעילים החברתיים כי המחאה “נחטפה” על ידי גורמים אנרכיסטים ואלימים וכי הם פועלים לפנות את המפגינים מהרחובות, אולם ישובו למחות עד למציאת פתרון פוליטי למצב הקשה. ביום ראשון התחדשו ההפגנות האלימות ביתר שאת ובהן נפגעו 44 מפגינים וכ-30 שוטרים.

מארגני המחאה – סטודנטים ואנשי תנועות ליברליות – הודיעו כי ההפגנות יתחדשו בשבת הקרובה, אולם גם כיום, המונים ממשיכים להתגודד במרכז העיר ולהתעמת עם השוטרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו