ביידן: "מעוניינים בתוספת לתקציב הביטחון? רק תבקשו"

סגנו של אובמה הצהיר כי "אף נשיא בתולדות ארצות הברית לא עשה יותר ממנו כדי להגן על ישראל; כבר כיום, 20 אחוז מתקציב מערכת הביטחון הישראלית משולם מכספי משלם המסים האמריקני"

על רקע ניצחונו המובהק של ממשל אובמה במאבק על לבו של הקונגרס בעניין הסכם הגרעין עם איראן, התייחס אמש סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ל'חבילת הפיצוי' הביטחונית שמעוניין הבית הלבן להעניק לישראל, כדי לחזק את הגנתה מפני איראן המתעצמת.

באירוע שקיים סגן הנשיא בביתו לראשי הקהילה היהודית בוושינגטון הבירה, לרגל השנה העברית החדשה, אמר כי הממשל מעוניין לדון עם מערכת הביטחון בישראל אודות הדרכים לשמר את יתרונה הצבאי וכי פגישה בנושא כבר נקבעה.

"אף נשיא בתולדות ארצות הברית לא עשה יותר כדי להגן על ישראל מאשר ברק אובמה", הצהיר ביידן. "כבר כיום, 20 אחוז מתקציב מערכת הביטחון הישראלית משולם מכספי משלם המסים האמריקני. אם ישראל מעוניינת בהגדלת הסיוע, עליה פשוט לבקש".

קרא עוד:
[postim]

ביידן הבטיח עוד כי הסכם הגרעין עם איראן ייאכף במלואו, כך שהיא לא תגיע בשום אופן לפצצה גרעינית. לטענתו, ביטחונה של ישראל דווקא השתפר עם חתימת ההסכם, בניגוד לדעה הרווחת בקרב ראשי המערכות המדינית והביטחונית וגם ציבור האזרחים בארץ.

גורמים בבית הלבן אישרו כי מתקיימים מגעים לפגישה בקרוב בין הנשיא ברק אובמה לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אך עדיין לא נקבע תאריך לביקור.

(צילום ארכיון: גילי יערי – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו