נציג חברות התרופות ביוון נגד פתיחת השוק ל'טבע': "קנוניה של הגרמנים וקבוצות יהודיות"

"מי שמכיר את ענף התרופות ועדיין לא הבין שהם מנסים להעדיף את החברות הישראליות הוא טיפש או לא מעודכן, או שהוא נתון למניפולציות", אמר דימיטריס גאינקופולוס, נשיא האיגוד ההלני של חברות התרופות ביוון

ראש קבוצה המייצגת חברות התרופות ביוון הזהיר כי הצעת חוק לפתוח את שוק התרופות במדינה לתרופות גנריות זולות היא תוצאתה של קנוניה בין גרמניה וקבוצות יהודיות, כך מדווח הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות.

במהלך דיון בפרלמנט ביום רביעי, אמר דימיטריס גאינקופולוס, המשמש כנשיא האיגוד ההלני של חברות התרופות, כי 11,000 משרות יווניות יאבדו, והאשים את הגורמים בכניעה ללחץ מקבוצות יהודיות לטובת יצרניות תרופות גנריות ישראליות.

הוא קרא לחקירה פרלמנטרית בנוגע לתפקידם של ראש הממשלה לשעבר אנטוניס סמאראס, איש העסקים היווני-ישראלי סאבי מיאוניס ודיוויד האריס, מנהל הוועד היהודי האמריקאי, ביצירת הצעת החוק.

קרא עוד:
[postim]

גאינקופולוס אמר כי המהלך היה גם לבקשתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, והאשים אותה ב"הטלת גזר דין מוות על יוון", והתייחס להשתלטות משנת 2010 של יצרנית התרופות הגנריות הגרמנית רציופארם על ידי ענקית התרופות הישראלית טבע.

"לפני חמש שנים אמרנו שהחברות ישראליות מסתתרות מאחורי כל זה. מי שמכיר את ענף התרופות ועדיין לא הבין שהם מנסים להעדיף את החברות הישראליות הוא טיפש או לא מעודכן, או שהוא נתון למניפולציות", אמר גאינקופולוס.

ההאשמה נשמעה שוב לאחר מכן בדבריו של ניקוס ניקופולוס, מחוקק מהמפלגה היוונית העצמאית מהימין, חבר זוטר בקואליציה. הדיון היה במסגרת שורה של צעדים שהוטלו על יוון כחלק מתכנית החילוץ הפיננסי באירופה, כולל פתיחת מגזרים סגורים כגון שוק התרופות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו