נתניהו לברזיל: לא נציע שגריר אחר במקום דני דיין

סירובה של ברזיל לאשר את מינויו של דיין כשגריר ישראל, בשל מגוריו בהתנחלות, עוררו כעס רב בירושלים • עשרות דיפלומטים לשעבר בברזיל קראו לנשיאה שלא לאשר את המינוי • נתניהו במסר למדינה הלטינית: אשרו את מינוי דיין או שנוריד את דרג הייצוג

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי אם ברזיל לא תאשר את מינויו של דני דיין כשגריר בארצה, ישראל לא תציע דיפלומט אחר לתפקיד.

המשמעות של החלטת נתניהו היא כי יורד דרג הייצוג בין המדינות, לפחות באופן בלתי מוצהר.

דבריו של נתניהו באים לאחר שברזיל, בראשות הנשיאה דילמה רוסף, הודיעה לירושלים כי לא תאשר את מינויו של מי שכיהן בעבר כראש מועצת יש”ע, בעקבות לחצים ומסירות של גורמי שמאל בארץ ובעולם.

קרא עוד:
[postim]

בתחילת השבוע, קבוצה של 40 דיפלומטים ברזילאים לשעבר, חתמה על עצומה נגד מינויו של דיין, בטענתם כי ישראל עקפה את נוהל המינוי הרגיל וכי לא התקיים דיון מקדים עם משרד החוץ הברזילאי בטרם הוכרז בישראל על מועמדותו של דיין.

לפני ארבעה חודשים הכריז נתניהו על מועמדותו של ראש מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, כשגריר המיועד לאומה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, אך הממשלה הברזילאית לא הגיבה להכרזה בניסיון לאותת על דחייתה את המועמד בשל עברו כתושב "השטחים הכבושים".

בשבוע האחרון רבו ההשערות בקשר לצעדי ההמשך של ישראל. דיווחים שונים טענו כי ישראל תיסוג מעמדתה ותשלח את דיין לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס או בניו יורק, אך כאמור, הורה נתניהו על הפחתת דרג הייצוג דה-פקטו.

(אילוסטרציה: אורל כהן – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו