זעזוע: כתובות נאצה רוססו על אוהל ה'אבני נזר' וה'שם משמואל' בסוכטשוב

"המדינה האסלאמית כאן", "האסלאם ינצח", "א-ללה ברך את היטלר" ו"השואה מעולם לא התרחשה", ריססו הפורעים האנטישמים על קיר האוהל בבית העלמין היהודי. עפ"ל • בנוסף, הושחתה גם האנדרטה לזכר 3,000 יהודי העיר שנספו בשואת יהדות אירופה

יהודייה מישראל שמבקרת בפולין, הגיעה אמש לעיר סוכטשוב ונדהמה לגלות כתובות נאצה נאציות ואסלאמיות על ציונו של הרה"ק בעל 'האבני נזר' זי"ע.

בתיעוד שצילמה המבקרת המזועזעת, ניתן לראות על קיר האוהל מבחוץ את הכיתובים באנגלית: "המדינה האסלאמית כאן", "האסלאם ינצח", "א-ללה ברך את היטלר" ו"השואה מעולם לא התרחשה". עפ"ל.

בנוסף השחיתו הפורעים על האנדרטה לזכר הנרצחים בשואה וציירו עליה צלב קרס ולצדו סמל מגן דוד על עמוד תלייה.

קרא עוד:
[postim]

בעיר סוכטשוב (או בהגייה הפולנית: סוֹכצֶ'ב), שוכנת במרכז פולין, כ-20 ק"מ צפונית-מזרחית ללודז' וכ-50 ק"מ מערבית לוורשה הבירה.

במשך כ-600 שנה שגשגה בה קהילה יהודית פורחת, אשר זכתה והוציאה מקרבה מאורי עולם: כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה'אבני נזר' ובנו ממלא מקומו, בעל ה'שם משמואל', זכותם תגן עלינו.

בעת פרוץ מלחמת העולם השנייה התגוררו במקום כ-3,000 יהודים – שליש מתושבי העיר. העיר נכבשה באלול תרצ"ט ויהודיה סבלו מהתעללות ממושכת, עד שהוגלו לגטו ורשה בחורף תש"א ונרצחו רובם ככולם, שם ובמחנות ההשמדה. הי"ד.

Uno4Mb

fI35ds

1Cl3tX

UCqBpa

D5YbGr

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו