הפריימריז לנשיאות ארה"ב: טראמפ הפסיד באיווה, קלינטון וסנדרס צמודים

המיליארדר הססגוני ומחולל השערוריות הפסיד במבחן המעשי הראשון שלו, לטובת הסנטור טד קרוז שנשף בעורפו בסקרי הימים האחרונים • סנדרס הצליח לסגור את הפער מקלינטון וכעת הוא מהווה איום ממשי על מועמדותה שנראתה בטוחה

דרמה בשלב הראשון של בחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית: באספות הבוחרים שהתקיימו הלילה במדינת איווה, איבד המיליארדר דונלד טראמפ את ההובלה במפלגה הרפובליקנית לטובת הסנטור טד קרוז. אצל הדמוקרטים ניצחה הילארי קלינטון את ברני סנדרס ב-0.4% בלבד.

הניצחונות וההפסדים הם סמליים בעיקר, משום ששיטת הבחירות באיווה היא כזו, שהמנצח אינו גורף את כל עשרות נציגי המדינה לוועידה המפלגתית, אלא כל מועמד שעבר את אחוז החסימה מקבל נציגים לפי חלקו היחסי בקולות המצביעים. איווה שולחת 51 נציגים לוועידת המפלגה הדמוקרטית ו-27 לוועידה הרפובליקנית.

במפלגה הרפובליקנית הגיע כאמור קרוז למקום הראשון, עם 27.7% מהקולות (8 נציגים). במקום השני והשלישי צמודים טראמפ עם 24.3% והסנטור מרקו רוביו עם 23.1% (7 נציגים לכל אחד מהם).

קרא עוד:
[postim]

בפירורי השאריות התחלקו ד"ר בן קרסון עם 9.3% (3 נציגים), ראנד פול עם 4.5% והמושל לשעבר ג'ב בוש עם 2.8% (נציג אחד לכל אחד מהם).

במפלגה הדמוקרטית קיבלה שרת החוץ לשעבר קלינטון 49.9% מקולות המצביעים לעומת 49.5% לסנטור היהודי ברני סנדרס. הפער בנציגים גדול יותר – 27 לקלינטון לעומת 21 בלבד לסנדרס. 2 הנציגים הנוספים של המדינה יהיו חופשיים ממחויבות למועמדים.

שניים מהמועמדים שנכשלו הודיעו הלילה על פרישתם מהמרוץ: מייק האקבי הרפובליקני שהשיג רק 1.8% מרטין מקולות הבוחרים ומרטין או'מאלי הדמוקרטי שזכה ב-0.6% בלבד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו