טלטלה פוליטית בצרפת: שר החוץ היהודי התפטר מתפקידו

לורן פביוס נחשב לסמן השמאלי ביותר של הממשלה בפריז. לאחרונה ניסה להוביל מהלך של חידוש המשא והמתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, תחת איום כי סירוב ישראלי יוביל להכרה של צרפת במדינה פלסטינית, באופן חד-צדדי

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הודיע לפני זמן קצר על התפטרותו מהממשלה. לאחרונה רמז כי הוא מתכוון להתפטר מתפקידו, אך הפתאומיות בה ביצע את המהלך, מעלה סימני שאלה במדינה.

שר החוץ המתפטר נחשב לסמן השמאלי ביותר של הממשלה בפריז. לאחרונה אף ניסה להוביל מהלך של חידוש המשא והמתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, תחת איום כי סירוב ישראלי יוביל להכרה של צרפת במדינה פלסטינית, באופן חד-צדדי.

קרא עוד:
[postim]

פביוס הוא יהודי על פי ההלכה, למרות שהוא מחשיב עצמו כנוצרי, משום שהוריו השתמדו יחד עוד לפני שנולד. הוא נחשב לאחד מוותיקי ובכירי הפוליטיקאים בצרפת והרזומה שלו כולל כהונה בראשות הממשלה, כבר לפני יותר מ-30 שנה (1984-1986). בסוף שנה זו יחגוג יום הולדת 70.

 

פביוס בביקוריו בישראל וברשות הפלסטינית: עם הנשיא ראובן ריבלין, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר הביטחון משה יעלון, עם יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד ועם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (צילומים: יונתן זינדל, עמית שאבי ומרק ישראל סלם – פלאש 90; מארק ניימן – לע"מ; STR)

.

.

MIDEAST ISRAEL FRANCE

.

.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו