הנסיך הסעודי לחץ את ידו של יעלון: "זה לא עוזר הרבה לפלסטינים"

שר הביטחון נשא את הנאום המסכם בועידת הבטחון במינכן וקרא למדינות הסונה לפעול יחד נגד הטרור השיעי • הנסיך טורקי אל-פייסל העיר ליעלון: "אמנם איראן אויבת משותפת שלנו אך איננו ידידיכם כל עוד נמשך הכיבוש"

"אנו נפגשים בסתר עם נציגים ערביים מדינות המפרץ" אמר שר הביטחון משה יעלון, לעשרות שרי ההגנה והחוץ שהתאספו בכנס הביטחון הבינלאומי במינכן, "זה לא רק ירדן ומצרים, גם מדינות המפרץ וצפון אפריקה מבינות שאיראן והאיסלאם השיעי הרידקלי של האחים המוסלמים הן הבעיות האמיתיות שלהן".

שר הביטחון התכבד לשאת את דברי הסיכום בתום פאנל שעסק במזרח התיכון ואשר סגר את ועידת הבטחון הבינלאומית במינכן. במהלך הדיון נשא דברים גם ריאד חיג'אב, ראש ממשלת סוריה בשנים 2011-2012 שערק לירדן לפני ארבע שנים.

יעלון אמר כי למרות שהמדינות הסוניות אינן לוחצות את ידינו בפומבי "בחדרי חדרים הם נפגשים ומבקשים להיאבק יחד עם ישראל בבטרור הג'יהאדי הגלובלי". כאשר סיים שר הביטחון את דבריו, העיר הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל, בעבר שגריר סעודיה בארה"ב ומנהל סוכנות המודיעין הסעודית, כי "אינו רואה כיצד לחיצות ידיים בינינו מסייעות לפלסטינים". אל-פייסל הצדיק את דברי יעלון על חששן של מדינות הסונה מהתחזקותה של איראן העומדת על סף גרעיני "אך מדוע תחשוב שהמדינות הערביות חפצות בידידות עמכם כאשר אתם מחזיקים את הפלסטינים כבושים תחתיכם?" תמה הנסיך הסעודי.

‏‏יעלון בועידת מינכן (5) - עותק"איננו ידידיכם". הנסיך הסעודי פונה ליעלון

יעלון השיב כי למרות התפיסה הישנה כי הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים היא הגורם לאי-יציבות במזרח התיכון, כיום כולם מבינים כי אין קשר בין המצב בישראל להתגברות דאעש, מלחמת האזרחים בסוריה, ההתקוממות העממית בתוניסיה ובמצרים, או המצב בתימן ובעיראק.

שר הביטחון הדגיש כי ישראל אינה מתעלמת מכך שקיים סכסוך עם הפלסטינים אך אמר כי "כל צעד שנעשה בנושא, משיחות אוסלו בהן תמכתי באופן אישי, ועד הנסיגה מעזה שהביאה לשלטון חמאס" כל הצעדים כשלו, קבע יעלון. "עיקר הסיבה לאי-פתרון הסכסוך היא חוסר ההסכמה של אבו מאזן להכיר במדינה יהודית" אמר שר הביטחון, "לדבריו, הכיבוש הוא לא בגבולות 67' אלא בגבולות 48' אז הוקמה מדינת ישראל".

יעלון בועידת מינכן (1)שר הביטחון מאזין לדברי ראש ממשלת סוריה לשעבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו