מהי אמריקה בעיניך? על הבחירות האמיתיות של ארה"ב

אזרחי ארצות הברית מחו בהמוניהם נגד המתמודד הרפובליקני לנשיאות, ג'ב בוש, שפירסם תמונת אקדח תחת הכותרת 'אמריקה' • החברה היצרנית קשורה בעבר לגרמניה הנאצית ולאצולת הרייך • ראש העיר ניו יורק קנה פסטרמה במסעדה יהודית ופרסם תמונה: 'אמריקה'

המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ב בוש, עורר סערה כאשר פרסם בטוויטר תמונה של אקדח בעל מותג אירופי שייצר נשק עבור הנאצים, כשהוא מצרף אליו את הכיתוב הרב-משמעותי: "אמריקה."

תמונת האקדח שעליו חרוט שמו: המושל ג'ב בוש, הביא לגל של תגובות זועמות על האופי המיליטריסטי שהוא מבקש להנחיל לארה"ב. המגיבים תמהו על ההזדהות שחש המושל האמריקני עם המפעל הבלגי 'הרסטל' (FN Herstal) שסיפק נשק רב עבור הכוחות הנאציים במלחמת העולם השניה.

החברה שהופקעה על ידי כוחות הכיבוש הנאציים בימי מלחמת העולם השנייה, ייצרה דגמים רבים של אקדחים שהוענקו לקצינים וטייסים נאציים והפכו לסמל סטטוס עבורם. אקדח נוסף של החברה נחשב כסמלם של מבריחי הסמים המקסיקניים המאוסים לשמצה בקרב הציבור האמריקני.

בוש מיהר להסביר לתקשורת כי כלל לא ידע על עברה הנאצי של החברה "בסך הכל סייעתי למפעל החברה בקולומביה שבדרום קרוליינה, לספק מקומות עבודה נוספים לאזרחי ארה"ב, וכהוקרה לעמלי זכיתי במתנה המיוחדת" התנצל בוש.

ג'ב בוש

ראש העיר ניו יורק הגיב היום בעוקצנות כלפי המושל בוש, ופירסם תמונת כריך בשרי שרכש במעדנייה היהודית 'קרנגי' (Carnegie Deli) שבמנהטן, כשאף הוא מצרף אליה את הכותרת "אמריקה." דה בלאזיו השתתף בערב הפתיחה המחודשת של המסעדה היהודית שנקלעה לקשיים, ובהערה שהעביר דוברו הוסיף: "אמריקה יכולה להשתמש ביותר סנדוויצ'ים ופסטרמות מאשר בנשק".

ביל דה בלאזיו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו