קלינטון וטראמפ ניצחו במדינות נוספות; ג'ב בוש פרש מהמרוץ לנשיאות

סנדרס שקיווה לנצח את קלינטון באספות הבחירות של הדמוקרטים בנבאדה, הובס בהפרש של 5.5% • הפתעת הבחירות בצד הרפובליקני הייתה הישגו המרשים של הסנאטור מרקו רוביו, שהכה את התחזיות והגיע אל המקום השני עם 22.5% מהקולות

התפתחויות חדשות במרוץ לנשיאות ארצות הברית: מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון והמיליארדר דונלד טראמפ גרפו הלילה ניצחונות נוספים בבחירות המקדימות. מדובר בניצחון שני (מתוך 3) עבור כל אחד מהם.

המושל לשעבר ג'ב בוש, שהתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, הודיע על פרישתו מהמרוץ בעקבות התוצאה המאכזבת שהשיג בפעם השלישית ברציפות.

לאחר אספות הבחירות באיווה והבחירות המקדימות בניו המפשייר, שנערכו בשבועות האחרונים בו זמנית עבור שתי המפלגות, אמש התקיימו בנבאדה אספות הבחירות של המפלגה הדמוקרטית ובקרוליינה הדרומית נערכו הבחירות המקדימות של הרפובליקנים.

אצל הדמוקרטים בנבאדה ניצחה כאמור הילארי קלינטון את הסנאטור ברני סנדרס, בתוצאה של 52.7% מול 47.2% מקולות הנאספים. על פי שיטת החלוקה היחסית, קלינטון זכתה ב-19 צירים לוועידת המפלגה וסנדרס ב-15 בלבד.

מדובר כמובן בהישג עצום עבור הסנאטור היהודי, הרדיקלי ואשר היה אלמוני עד לפני מספר חודשים, אך במחנה קלינטון מאוד מרוצים מהתוצאה, שעל פי הסקרים הייתה אמורה להיות צמודה בהרבה, עד כדי חשש מניצחון אפשרי של סנדרס.

קרא עוד:
[postim]

בפריימריז של הרפובליקנים בקרוליינה הדרומית הגיע דונלד טראמפ למקום הראשון עם 32.5% מהקולות, אך בשל שיטת הבחירות במדינה שמעניקה את כל ציריה למנצח, גרף טראמפ את 44 הצירים שעמדו לבחירה לוועידת המפלגה.

הפתעת הבחירות הייתה הישגו המרשים של הסנאטור מרקו רוביו, שהכה את התחזיות והגיע אל המקום השני עם 22.5% מהקולות. במקום השלישי והצמוד אליו, הסנאטור טד קרוז עם 22.3%. שלושת המועמדים הנוספים זכו באחוזים חד-ספרתיים: ג'ב בוש 7.8%, מושל אוהיו ג'ון קייסיק 7.6% ומנתח המוח פרופסור בן קרסון 7.2%. כאמור, בוש הודיע על פרישה מידית מהמרוץ.

ביום שלישי השבוע יתקיימו אספות הבחירות של הרפובליקנים בנבאדה ובשבת יערכו הדמוקרטים את הבחירות המקדימות בקרוליינה הדרומית. יום שלישי בשבוע הבא הוא ה'סופר טיוזדיי', בו יתקיימו הפריימריז ב-13 מדינות בו זמנית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו