אובמה מקיים את הבטחת הבחירות שלו: כלא גואנטנמו ייסגר

בגואנטנמו כלואים כיום 91 בני אדם, בהם 35 המצויים בהליך הסגרה למדינות שונות בעולם. שאר האסירים יועברו למתקני כליאה על אדמת ארצות הברית או יוסגרו אף הם למדינות נוספות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז הערב על סגירת מתקן הכליאה המפורסם במפרץ גואנטנמו, קובה, בו אסורים טרוריסטים בכירים, לצד חשודים במעורבות בטרור העולמי.

סגירת המתקן השנוי במחלוקת והידוע לשמצה הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של אובמה, במסע הבחירות שלו אל הבית הלבן, לפני כ-8 שנים. בצעד סמלי, הפעולה הראשונה שלו בעת שנכנס לתפקידו הייתה חתימה על צו הסגירה של בית הכלא, אך בשל קשיים מעשיים ומשפטיים הביצוע התעכב שוב ושוב.

"אני לא רוצה להעביר את הבעיה הזו לנשיא הבא של ארצות הברית, מי שלא יהיה", אמר הנשיא במסיבת עיתונאים שקיים היום בבית הלבן. "האם אנחנו מתכוונים לתת לעניין הזה להימשך 15 שנים נוספות?!", תהה.

קרא עוד:

[postim]

אובמה הסביר כי "כשברור שמשהו לא עובד כמו שהתכוונו, כשהוא לא מקדם את הביטחון שלנו, חייבים לשנות". לדבריו, "המתקן הפך לכלי תעמולתי במאמצים לגיוס צעירים לארגוני הטרור, מכביד על משאבינו הביטחוניים, פוגע בשותפות שלנו עם בעלות בריתנו, נוגד את הערכים שלנו ופוגע בעמידה שלנו בעולם".

בגואנטנמו כלואים כיום 91 בני אדם, בהם 35 המצויים בהליך הסגרה למדינות שונות בעולם. שאר האסירים יועברו למתקני כליאה על אדמת ארצות הברית או יוסגרו אף הם למדינות נוספות, המעוניינות בהעמדתם לדין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו