אנטישמיות חמורה במולדובה: בית כנסת של חב"ד וספר התורה שבו חוללו באופן קשה

גבאי קהילת אורחיי אומרים כי זו אינה הפעם הראשונה בה מחולל בית הכנסת וכי כבר מספר פעמים הושחת בו רכוש, אך הפעם הגיע הוונדליזם לשיא, בדגש על הזלזול הנורא בספרי הקודש ובתשמישי הקדושה

תדהמה בקהילה היהודית בעיר אוֹרחֶיי (אורגייב) במולדובה: אנטישמים ערכו פוגרום קשה בבית הכנסת של חב"ד בעיר, הוציאו את ספר התורה מארון הקודש והשליכוהו לארץ וגרמו נזק עצום למבנה.

הפורעים פרצו את הדלת האחורית של בית הכנסת והשחיתו בברוטליות את כל הנקרה בדרכם. בין השאר הם שברו את דלתות הפנים, שהוחלפו לא מזמן בחדשות ותלשו את גופי התאורה המחוברים לקירות.

גבאי קהילת אורחיי אומרים כי זו אינה הפעם הראשונה בה מחולל בית הכנסת וכי כבר מספר פעמים הושחת בו רכוש, אך הפעם הגיע הוונדליזם לשיא, בדגש על הזלזול הנורא בספרי הקודש ובתשמישי הקדושה. "ההרס בבית הכנסת הוא בלתי נתפס", מספרים חברי הקהילה.

קרא עוד:
[postim]

לדבריהם, "התמונות מזכירות תצלומים מימים אפלים בהיסטוריית עם ישראל, בהם נראים ספרי תורה קרועים בבתי כנסת שחוללו בפוגרומים, באורחיי, בקישינב וברומניה הסמוכה".

פוגרום בבית הכנסת באורגייב - אורחיי, מולדובה

ראשי הקהילה היהודית פנו לשלטונות החוק בדרישה לאתר את הפורעים באופן מידי ולטפל בהם בחומרה.

אורחיי – או אורגייב, כפי שמכנים אותה תושביה – היא עיר קטנה במרכז מולדובה, כ-40 קילומטרים צפונית לבירה קישינב. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה התגוררו בה כ-6,300 יהודים, אשר רבים מהם נרצחו או מתו ברעב ובמחלות ושאריתם הוגלתה לטרנסניסטריה, עם רוב יהודי רומניה.

בשנים האחרונות קוממו הריסותיה של הקהילה, על ידי שליח חב"ד הרב מנחם מענדל זלמנוב, נכדו של הרב זלמן טוביה אבלסקי זצ"ל, הרב הראשי למולדובה, אשר נקרא בפי יהודי המדינה "אביה הרוחני של יהדות מולדובה".

הרב מנחם מנדל זלמנוב בבית הכנסת באורגייב - אורחיי, מולדובההרב מנחם מנדל זלמנוב בבית הכנסת עם חברי הקהילה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו