ראש יחידת הנשק הכימי של דאעש נתפס בפשיטה אמריקנית

כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב עצרו את סולימאן דאווד אל-עפארי בפשיטה בצפון עיראק • בחקירתו סיפר כי דאעש פיתחו אבקת גז חרדל • הערכה: "החומר לא הורג, אך עלול לגרום לנכות"

הכוחות המיוחדים של ארצות הברית תפסו בחודש שעבר את ראש היחידה בארגון "המדינה האסלאמית – דאעש הפועלת לפיתוח נשק כימי. הוא נתפס במהלך פשיטה בצפון עיראק, בסמוך לעיר תל עפר.

שמו הוא סולימאן דאווד אל-עפארי, שעבד בעבר עבור סדאם חוסיין והתמחה בייצור נשק כימי וביולוגי. בארגון המודיעין העיראקי אמרו כי הוא עומד בראש יחידה למחקר ופיתוח של נשק כימי, שהוקמה רק לאחרונה.

קרא עוד:
[postim]

בחקירתו סיפק לחוקרים האמריקניים פרטים הנוגעים לאופן שבו הצליח דאעש להפוך גז חרדל לחומר אבקתי, שהוכנס בפגזי ארטילריה. אחד הגורמים אמר כי החומר האבקתי אינו מרוכז דיו כדי לגרום להרג, אך הוא מסוגל לגרום לנכויות.

גורמים מודיעיניים במערב העריכו בעבר כי הארגון הקיצוני הקים יחידה לפיתוח נשק מסוג זה, המורכבת ממדענים עיראקיים שעבדו עבור משטרו של סדאם חוסיין, כמו גם מומחים זרים שהצטרפו לארגון.

לפי מידע מודיעיני הנמצא בידי צבא עיראק, ייתכן שדאעש ייצר מאגרים מוגבלים של גז חרדל. גורמים רשמיים בעיראק טענו כי דאעש נחוש לייצר גזים מסוכנים יותר כמו גז עצבים, אך בארצות הברית טוענים כי הם ככל הנראה נמצאים הרחק ממטרה זו.

הדיווח מגיע לאחר שבשבוע שעבר אמרו גורמים אמריקניים רשמיים כי כוחות מיוחדים מצבא ארצות הברית תפסו גורם בכיר בדאעש, אך סירבו לחשוף במי מדובר. הם טענו אז כי אותו בכיר נמצא במעצר במשך שבועיים או שלושה, ועובר חקירות ותשאולים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו