היום בארה"ב: ההזדמנות האחרונה של הרפובליקנים לעצור את טראמפ

שתי המדינות המשמעותיות ביותר בפריימריז שייערכו היום, הן מדינות הבית של שניים מהמתמודדים, אשר מעניקות את כל ציריהם למנצח: פלורידה ואוהיו • בחירות מקדימות ייערכו גם במיזורי, אילינוי, קרוליינה הצפונית ואיי מריאנה הצפוניים

הפריימריז לנשיאות ארצות הברית בעיצומם והיום הם מגיעים לנקודת שיא חדשה: תושביהן של 5 מדינות גדולות ועוד טריטוריה אחת זעירה יצביעו היום עבור המועמד המועדף עליהם, ועל פי הסקרים יום זה עשוי להיות מכת המחץ שינחית המועמד המוביל, המיליארדר דונלד טראמפ.

חשיבותן של הבחירות המקדימות שייערכו היום אינה רק בכמות הצירים הגדולה שתחולק (367), אלא גם בכך שחלקן מצביעות בשיטת 'המנצח לוקח הכול' או 'המנצח לוקח את הרוב', לעומת הבחירות עד היום שהתקיימו בשיטת החלוקה היחסית, עם אחוז חסימה או בלעדיו.

שתי המדינות המשמעותיות ביותר היום הן מדינות הבית של שניים מהמתמודדים, אשר מעניקות את כל ציריהם למנצח: פלורידה (99), אשר מטעמה מכהן מרקו רוביו כסנאטור, ואוהיו (66), בה מושל ג'ון קייסיק. ההנחה הרווחת היא כי כישלון של מועמד במדינת הבית שלו, היא גזר דין מוות למועמדותו.

קרא עוד:

[postim]

על פי התחזיות, טראמפ מוביל בבטחה בפלורידה עתירת הצירים ואף הגדיל מאוד את הפער בימים האחרונים. שקלול הסקרים מעניק לטראמפ כ-45% מקולות המצביעים במדינה, לעומת כ-23.5% בלבד ליריבו רוביו.

באוהיו המרוץ צמוד יותר ושם המוביל הוא דווקא ג'ון קייסיק. הסקרים מעניקים לזה האחרון כ-40% לעומת 37% לטראמפ. קייסיק מקווה כי הניצחון שלו באוהיו לצד הכישלון של רוביו בפלורידה, יגרום לפרישתו של הסנאטור מהמרוץ ויאחד את ממסד המפלגה מאחוריו, כאלטרנטיבה השפויה היחידה לטראמפ.

באילינוי, במיזורי ובקרוליינה הצפונית מוביל טראמפ בהפרש של 7%-15% מהסנאטור טד קרוז שנמצא במקום השני. עם זאת, מומחים צופים ניצחון אפשרי של קרוז באילינוי וזינוק של קייסיק במיזורי. כישלון של טראמפ בשתי מדינות אלו יהווה בעיה קשה מאוד עבורו, משום שמעתה יקשה עליו לגייס את מספר הצירים הדרוש לניצחון בוועידה המפלגתית.

פריימריז ייערכו היום גם באיי מריאנה הצפוניים, טריטוריה אמריקנית זעירה במערב האוקיינוס השקט, במרחק של כ-9,000 קילומטרים מחופי קליפורניה. המנצח יגרוף את כל 9 הצירים שהוקצו לאיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו