מנהטן: "המשטרה זלזלה בתלונות על עקירת מזוזות מבתים"

תופעה במנהטן: נערים תולשים מזוזות מפתחי בתי היהודים • יהודים שהגישו תלונה במשטרה טוענים כי החוקרים זלזלו בהם וטענו כי מדובר רק בעבירות של גניבת רכוש • הרב צבי הירשל הרץ: אם זו אינה אנטישמיות, אנטישמיות מהי?

תופעה חדשה וחמורה לאחרונה במנהטן: מזוזות נתלשו מפתח בתיהם של מספר תושבים יהודים המתגוררים ברובע אינווד בעיר, ככל הנראה על ידי נערים העושים זאת במטרה להציק ליהודים.

ארגונים יהודיים בניו יורק הביעו תרעומת על כך שלמרות שתלונות הוגשו במשטרת מנהטן, בחרו חוקרי המשטרה המקומיים שלא לטפל במקרים בטענה כי מדובר רק בעבירות של גניבת רכוש ולא מעבר לכך.

הרב צבי הירשל הרץ, שגם מפתח ביתו נתלשה המזוזה, סיפר כי הוא אינו היחיד שמזוזת פתח ביתו נגנבה וכי ידוע לו לפחות על עוד שלושה מקרים כאלו ברחוב בו הוא מתגורר. הרב הרץ היה מבין אלו שהגישו את התלונה במשטרה.

קרא עוד:
[postim]

הרב הוסיף כי בידיו תיעוד ממצלמת האבטחה באזור שקלטה שלושה נערים המסירים את המזוזה מפתח הבית. תיעוד נוסף קלט את קבוצת הנערים כשהם עוזבים את הבניין, מסירים את המזוזה מכיסוי הפלסטיק שלה, משליכים את הכיסוי ושומרים לעצמם את המזוזה.

הוא סיפר כי משכיר הבית שלו, הוא יהודי. כאשר ראה את הסרטון המתעד את ההתנכלות ואת תלישת המזוזות אמר: 'אם זה איננו מעשה של אנטישמיות, אינני יודע מה כן נחשב מעשה שטנה'. אך כאמור, במשטרה לא התייחסו ברצינות לתלונותיו.

הרב הרץ סיפר כי רק לאחר שעירב עסקנים מקומיים והגיע לדרגים גבוהים יותר במשטרה המקומית, פתחה המשטרה בחקירה בנושא, תוך שהיא בודקת גם רקע אנטישמי ולא רק כגניבת רכוש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו