קלינטון: הדבר הראשון שלי כנשיאה תהיה להזמין את נתניהו לבית הלבן

המתמודדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית נאמה היום בוועידת איפא"ק • "שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית הציל הרבה מאוד חיים של ישראלים במהלך התקפות הטילים על ישראל" • "טעות איומה מצדה של ארצות הברית לזנוח את בעלי הברית שלנו"

המתמודדת לתפקיד מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, נאמה היום בכנס של איפא"ק – השדולה האמריקאית למען ישראל והדגישה את מחויבותה למדינה היהודית.

במהלך נאומה התייחסה בעקיפין להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להיפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ואמרה כי הדבר הראשון שתעשה אם תיבחר לנשיאה, תהיה הזמנת ראש הממשלה לביקור רשמי בבית הלבן.

קרא עוד:
[postim]

קלינטון התייחסה לברית ארצות הברית-ישראל ואמרה: "שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית הציל הרבה מאוד חיים של ישראלים במהלך התקפות הטילים על ישראל. אם אהיה נשיאה לא נאפשר לאיש לחשוב שאפשר להפריד בין ישראל לארצות הברית ולפגוע במחויבות הזאת".

היא הוסיפה כי "אמריקה זקוקה לישראל חזקה. ארצות הברית חייבת להמשיך ולספק לישראל מערכות הגנה ואת הטכנולוגיה המתוחכמת ביותר כדי להגן על בטחונה". קלינטון אמרה בנאומה: "כולנו חולקים את אותה מחויבות בלתי מתפשרת לשלומה וביטחונה של ישראל".

על המצב הביטחוני בארץ אמרה: "הנשיא החדש לא יוכל להתעלם מהמצב בישראל, זאת לא אופציה שקיימת. זאת תהיה טעות איומה מצדה של ארצות הברית לזנוח את בעלי הברית שלנו. ישראל מתמודדת עם טרור בלתי פוסק של סכינאות והפצצות, ההתקפות הללו חייבות להיפסק באופן מיידי".

"המנהיגים הפלסטיניים חייבים להפסיק את החגיגות שבאות בעקבות האלימות ואת התמיכה הכספית במשפחות המחבלים", אמרה. המועמדת לנשיאות ארצות הברית הדגישה כי "הגיע הזמן שאירופה תכריז על חיזבאללה כארגון טרור".

המועמדת הדמוקרטית התייחסה למאבק שמובילה ישראל נגד תנועת החרם BDS. "רבים פה בחזית להיאבק בתנועת ה-BDS. במיוחד בזמן שהאנטישמיות בעלייה ברחבי העולם, ובעיקר באירופה, עלינו לדחות כל מאמצים לערער את ישראל ואת העם היהודי. עלינו להילחם יחד נגד BDS. לכל הסטודנטים שפגשו זאת בקמפוס – תישארו חזקים, אל תתנו לאף אחד להשתיק אתכם, במיוחד במוסדות חינוך". קלינטון הבהירה: "לאנטישמיות אין מקום בשום חברה מתורבתת. לא באמריקה, לא באירופה, ולא בכל מקום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו