התנופה של סנדרס וקרוז נמשכת: ניצחו בוויסקונסין בפער גדול מהצפוי

המועמדים המובילים בשתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, הובסו על ידי יריביהם העיקריים, שעתה כבר נושפים בעורפיהם ומאיימים על מועמדותם שנראתה בטוחה • התחנה הבאה: הפריימריז בניו יורק בעוד כשבועיים

הילארי קלינטון ודונלד טראמפ בצרות: בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית שנערכו אמש במדינת וויסקונסין, הובסו המועמדים המובילים בשתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, על ידי יריביהם העיקריים, שעתה כבר נושפים בעורפיהם ומאיימים על מועמדותם שנראתה בטוחה.

במפלגה הדמוקרטית ניצח הסנאטור ברני סנדרס וגרף כ-56% מהקולות, לעומת כ-43% למזכירת המדינה לשעבר קלינטון, שהובילה בסקרים עד לפני כשבוע. התחזיות המעודכנות צפו ניצחון של סנדרס בפער של 3-5%, אך בסופו של דבר ההפרש עמד על יותר מ-13%.

אצל הרפובליקנים, הניצחון של הסנאטור טד קרוז משמעותי בהרבה, משום ששיטת הבחירות של המפלגה המקומית אינה יחסית אלא 'המנצח זוכה ברוב הצירים', כך שקרוז גרף כ-80% עד 90% מ-42 הצירים של וויסקונסין, לעומת טראמפ שהסתפק בפירורים. המושל ג'ון קייסיק זכה ב-14% בלבד.

קרוז גם הוא הכה את התחזיות וזכה בכמעט מחצית הקולות, לעומת מעט יותר משליש לטראמפ, שהוביל בסקרים עד לפני כשבועיים. הסקרים המעודכנים צפו ניצחון של קרוז בפער של 3-8%, אך ההפרש הסופי עומד על יותר מ-13%.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו