דו"ח חדש: מספר ההוצאות להורג ברחבי עולם הגיע לשיא בשנה האחרונה

לפחות 1,634 בני אדם הוצאו להורג בעשרות מדינות בשנת 2015 – נתון המשקף גידול של יותר מ-50% מהשנה שקדמה לה. שיאניות ההוצאה להורג הן מדינות מוסלמיות דתיות - איראן, פקיסטן וערב הסעודית, אשר אחראיות יחדיו לכ-90% מההוצאות להורג בעולם

מספרן של ההוצאות להורג המתבצעות באופן חוקי בידי רשויות השלטון, עלה בשנה האחרונה ברחבי העולם וקבע שיא חדש ל-3 העשורים האחרונים, כך על פי דו"ח חדש של ארגון זכויות האדם 'אמנסטי אינטרנשיונל'.

לפחות 1,634 בני אדם הוצאו להורג בעשרות מדינות בשנת 2015 – נתון המשקף גידול של יותר מ-50% מהשנה שקדמה לה. שיאניות ההוצאה להורג הן מדינות מוסלמיות דתיות – איראן, פקיסטן וערב הסעודית, אשר אחראיות יחדיו לכ-90% מההוצאות להורג בעולם. ארצות הברית נמצאת במקום החמישי והמפוקפק.

בארגון בטוחים ששיאנית ההוצאות להורג היא דווקא סין, אולם זו מסרבת בעקביות לספק כל מידע רשמי אודות התופעה. מדינות טוטליטריות נוספות כמו קוריאה הצפונית עשויות היו אף הן לככב בראש הרשימה, אם היו מאפשרות גישה חופשית אל הנתונים.

ההוצאה להורג נחשבת חוקית בכ-100 ממדינות העולם והמספר יורד בהתמדה. השנה ביטלו 4 מדינות את עונש המוות ומדינה אחת נוספת הודיעה כי תבטל אותו בשנה הקרובה. בכ-40 מדינות בהן קיים עונש מוות בחוק, נוהגת המערכת המשפטית כבר שנים שלא להטיל אותו על נאשמים בפשעים חמורים ולהמירו במאסרים ממושכים.

בישראל קיים עונש מוות בדין האזרחי, רק על בגידה ועל נאצים שהשתתפו בהשמדת העם היהודי בשואה. עונש המוות על בגידה מוגבל אך ורק לשעת מלחמה – עבור פגיעה בריבונות המדינה, חרחור מלחמה וסיוע לאויב בשעת מלחמה.

האדם היחיד שהוצא להורג בישראל היה הארכי-פושע הנאצי אדולף אייכמן, שנחשב לאחד מאדריכלי 'הפתרון הסופי' וכאחראי לרצח מיליוניות מיהודי אירופה. אייכמן הוצא להורג בתלייה בשנת תשכ"ב, בכלא רמלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו