בסוריה מגיבים לנתניהו: יש גם אפשרות צבאית להשבת הגולן

בתגובה להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל, אומרים בסוריה כי "גם האפשרות הצבאית היא אחת האפשרויות להשבת הגולן, לצד אפשרויות נוספות"

ממשלת ישראל ערכה היום ישיבה חגיגית ברמת הגולן לציון שנה לממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר: "בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור: רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן".

בתגובה לדברי נתניהו, אומר היום סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדאד, כי "גם האפשרות הצבאית היא אחת האפשרויות להשבת הגולן, לצד אפשרויות נוספות". לדבריו, "כל רמת הגולן היא שטח סורי כבוש. ישראל מתגרה בנו, אך אנו לא ניכנע".

"ישראל תומכת בטרוריסטים בסוריה. אני סבור שהמערכה לשחרור האדמות הערביות הכבושות בדרום לבנון, בפלסטין ובגולן הסורי צריכה להיות מאוחדת", הוא הוסיף ואמר. בשבוע שעבר דווח כי במסגרת המשא ומתן עם המעצמות דרשה סוריה שכל הסכם קבע יכלול הכרה ברמת הגולן כ"אדמה סורית שנמצאת תחת שלטון של צבא זר".

נתניהו אמר היום כי "בעוד שמה שקורה בצד הישראלי של הגולן ברור ונהיר, אי אפשר לומר את אותם הדברים על מה שקורה בצד הסורי של רמת הגולן. שוחחתי אמש עם מזכיר המדינה, קרי, אמרתי לו שאני מסופק אם סוריה אי פעם תחזור להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נרדפים, כמו הנוצרים, הדרוזים והכורדים, שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. מנגד, יש בה גורמי טרור, בראשם דאעש, איראן וחיזבאללה, וגורמי טרור אחרים, שרוצים להשליט על סוריה ועל האזור את האסלאם הקיצוני, וממנו להמשיך להשליט אותו ברחבי העולם.

נתניהו הוסיף, "אמרתי למזכיר המדינה שלא נתנגד להסדר המדיני בסוריה, בתנאי שזה לא יבוא על חשבון ביטחונה של מדינת ישראל. כלומר, שבסופו של יום, כוחותיה של איראן, חיזבאללה ודאעש יסולקו מאדמת סוריה. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות, ובעיקר בשתי עובדות יסוד. האחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול, הקו עצמו לא הולך להשתנות. השנייה, הגיע הזמן אחרי חמישים שנה שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פייסל אל מקדאדי, להזכיר לך מה קרה במלחמות האחרות שהעזתם להתגרות בבניו של ממ"ה הקב"ה???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו