איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי שמגיע עד ישראל

למרות איסור מועצת הביטחון של האו"ם, ערכו משמרות המהפכה ניסוי בטיל אשר מגיע למרחק של עד טלפיים קילומטר, ולדברי בכיר בצבא האיראני, הניסוי נחל הצלחה ופגע במטרה בדיוק של שמונה מטרים

גורם צבאי ברפובליקה האיסלאמית חשף היום כי איראן ערכה שיגור מוצלח של טיל בליסטי לטווח בינוני לפני שבועיים. הניסוי התבצע למרות האיסור של מועצת הביטחון של האו"ם.

"שיגרנו טיל עם טווח של 2,000 ק"מ, שפגע שמונה מטרים מהמטרה, כלומר מדויק לחלוטין", צוטט גנרל עלי עבדולהאי בכלי תקשורת באיראן. הוא הסביר כי הטילים הבליסטיים המונחים יצאו מהאטמוספירה, ואז החלו בירידה למטה ופגעו במטרה "ללא טעויות".

הבכיר האיראני לא חשף את שמו של הטיל בו נערך הניסוי. בסוכנות הידיעות האירנית נכתב כי ארסנל הטילים הבליסטיים של אירן כולל טילים כמו F-2 שמגיע למרחק של יותר מ-4,7000 קילומטר והסג'יל 1 וסג'יל 2 שגם הם בעלי טווח של אלפי קילומטרים.

ארצות הברית וכמה מדינות אירופיות טוענות כי שיגורים אחרונים שביצעה טהראן מפרות החלטות של האו"ם האוסרות עליה מלשגר טילים המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני. איראן, מנגד, טוענת כי טילים אלו אינם מסוגלים לשאת ראשי נפץ כאלו, שבהם היא כלל לא מחזיקה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו