הנשיא הנכנס, יוצא: פוטין התפטר מראשות מפלגתו

רוסיה: הנשיא הנבחר, ולדימיר פוטין - שאמור להכנס לתפקידו בחודש הבא, החליט להתנער ממפגלת השלטון, והתפטר מהנהגתה • היורש, כמה לא מפתיע: הנשיא היוצא דמיטרי מדבדב

נשיאה הנבחר של רוסיה, ולדימיר פוטין, החליט להתנער ממפלגת השלטון, המואשמת בגילויי שחיתות שונים, ובעיקר בזיוף תוצאות הבחירות, והודיע היום (ג') על פרישתו מתפקיד יושב ראש המפלגה.

באופן לא ממש מפתיע, הציע פוטין כי האיש שיחליפו בתפקיד הוא לא אחר משותפו לדרך, הנשיא היוצא, דמיטרי מדבדב.

קרא עוד:

[postim]

מדבדב אף צפוי להתמנות לראש ממשלתו של פוטין. מפלגת "רוסיה המאוחדת" הואשמה בזיוף תוצאות הבחירות לפרלמנט הרוסי (הדומה). האשמות הללו לא דבקו בפוטין, שכאמור, עתיד להיות שוב נשיא רוסיה.

"על ראש המדינה להיות דמות מאחדת עבור כל הכוחות הפוליטיים במדינה" אמר פוטין בהודעה למפלגתו, והוסיף כי "לאחר השבעתי בחודש הבא, אני סבור שעליי לפרוש מראשות המפלגה".

כזכור, מפלגת השלטון זכתה בבחירות האחרונות לפרלמנט הרוסי במעט פחות מ-50 אחוז מהקולות – ירידה משמעותית מה-64 אחוז שקיבלה בבחירות ב-2007.

לאחר היוודע תוצאות הבחירות יצאו עשרות אלפי אזרחים רוסים להפגין בחוצות הערים במחאה כנגד המפלגה, בטענה כי היא דאגה לזייף את התוצאות. כלי תקשורת שונים אף דיווחו כי כ-14 מיליון קולות הוטו על ידי מפלגת השלטון – 'רוסיה המאוחדת'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו