קלינטון: הרגתי עצמי בשביל מדינה פלסטינית והם סירבו

נשיא ארצות הברית לשעבר חשף בכנס בחירות של אשתו המתמודדת לנשיאות, הצעה ישראלית להקמת מדינה פלסטינית שנדחתה על ידם • "לפני ירי רקטות, חמאס מתמקם בבתי ספר"

נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון אמר בכנס בחירות של אשתו, הילרי קלינטון המתמודדת לתפקיד מועמדת המפלגה הדמוקרטית לבחירות לנשיאות ארצות הברית, "הרגתי את עצמי כדי לתת לפלסטינים מדינה".

הוא סיפר על הצעה ישראלית שהעביר לפלסטינים שכללה את כל שטחה של עזה, כולל 96% משטח יהודה ושומרון ופיצוי על השטח הנותר מתוך הקו הירוק, אך הפלסטינים סירבו. קלינטון הוסיף כי הייתה הסכמה של כל מדינות העולם הערבי להכיר בישראל בתמורה להצעה זו.

"אם הישראלים חושבים כך, יש לנו סיכוי להמשיך ולדחוף לשלום. וזו העמדה שלה. לא להסכים עם ממשלת ישראל בכל דבר, לא להעמיד פנים שחפים מפשע לא מתים, לא להעמיד פנים שיש פחות ילדים פלסטינים הרוגים מאשר ילדים ישראלים. אבל אנחנו לא יכולים לעשות דבר אלא אם הם יאמינו שלא נאפשר שימחקו אותם מהמפה ושיהפכו אותם לפח האשפה של ההיסטוריה".

בהתייחסות לארגון הטרור העזתי אמר קלינטון, "חמאס חכם מאוד. כשהוא מחליט לירות טילים לעבר ישראל הוא מתמקם בבתי חולים, בבתי ספר, באזורים מאוכלסים בצפיפות. הם אומרים שהם מנסים להעמיד את ישראל בעמדה שבה היא לא מגנה על עצמה – או פוגעת בחפים מפשע. הם טובים בזה, הם עושים זאת כבר זמן רב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו