שרידי המטוס המצרי שהתרסק נמצאו ליד אי יווני

שני חלקים מהמטוס שהיה בדרכו מפריז לקהיר נמצאו באזור האי היווני קרפטוס, כ-80 קילומטרים ממקום אובדן הקשר עמו • במצרים אישרו כי ככל הנראה מתקפת טרור גרמה להתרסקות

כוח ימי של יוון שהצטרף הבוקר למאמצים לחיפוש אחר מטוס חברת "איג'יפטאייר", שנעלם הלילה ממסכי המכ"ם מעל הים התיכון, מצא שני חלקים שככל הנראה שייכים לו, מדרום לאי היווני קרפטוס וכ-80 קילומטרים מהמקום שבו אבד עמו הקשר.

גורמים רשמיים ברשות התעופה של מצרים מאשרים כי מטוס הנוסעים המצרי שנעלם לפנות בוקר בדרכו מפריז לקהיר התרסק. המטוס מדגם איירבוס 320 שידר קריאת מצוקה פחות מ-10 דקות לפני היעלמותו מצגי המכ"ם. החיפושים אחר המטוס נמשכים.

המטוס יצא בשעה 23:09 שעון צרפת בדרכו לקהיר. טיסה 804 עם 69 נוסעים ואנשי צוות. המטוס היה בגובה 37000 רגל והיה בקשר כשטס מעל אתונה יוון. ע״פ המפות הוא נעלם במרכז הים התיכון בין יוון למצרים.

ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל אמר הבוקר כי מוקדם מידי לומר אם המטוס המצרי התרסק בגלל תקלה טכנית או מתקפת טרור. לדבריו, אי אפשר לשלול שום אפשרות.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד צפוי לכנס היום דיון חירום של שריו הבכירים. על המטוס היו 15 אזרחים צרפתים. קודם לכן שוחח הולנד עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי וסיכמו לשתף פעולה בעניין.

מקור במשרד ההגנה באתונה שביוון ציין כי נבחן מידע של קברניט ספינה שדיווח על להבה בשמיים, כ-130 מיילים ימיים מדרום לאי היווני קרפטוס. לדיווח אין כרגע אישור רשמי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו