טבח בפלורידה • נשבע אמונים לדאע״ש ורצח 50 בני אדם

טרור חובק עולם: אזרח אמריקאי ממוצא אפגני נכנס למרכז אירועים בפלורידה ופתח בירי חסר מעצורים. בארה״ב מדווחים כי דקות אחדות לפני האירוע הוא התקשר למוקד המשטרה ונשבע אמונים לדאע״ש, לפני זמן קצר דאע"ש נטלו אחריות על הפיגוע

מתקפת הירי הגדולה בתולדות ארצות הברית: ב-02:00 לפנות בוקר (תשע בבוקר שעון ישראל) נכנס אדם למרכז אירועים בפלורידה ופתח בירי חסר אבחנה לכל עבר.

מהירי נרצחו 50 בני אדם ועוד כמה עשרות נפצעו בדרגות שונות.

ככל שחולפות השעות הולכים ומתבררים פרטי האירוע ומניעיו. כלי תקשורת בארצות הברית מדווחים כי הרוצח, עומר מטין, אזרח אמריקאי ממוצא אפגני, התקשר דקות לפני האירוע למוקד החירום 911 ונשבע אמונים למנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי. על פי הגורמים, לא היו כל ראיות בנוגע לתכנון של מטין.

גורמים נוספים מסרו כי הבולשת הפדרלית, FBI, פתחה חקירה בעניינו של מטין בשנת 2013 וב-2014 בשל הצהרות שפרסם, אולם שתי החקירות נסגרו לאחר שלא נמצאו כל ראיות המצדיקות את המשך החקירה או את זימונו של מטין לתחקור. "הוא גורם מוכר", מסר גורם ביטחוני, "הוא היה על הרדאר שלנו בעבר". ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית אף דווח כי ה-FBI הכיר את שיוכו לכאורה של מטין לארגון דאע״ש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו