ארה"ב מציינת שנה לחיסול בן-לאדן

בארה"ב מציינים שנה לחיסולו של הארכי טרוריסט אוסאמה בן-לאדן • הבית הלבן: "אל-קעידה עדיין האויב מספר אחד"

בארצות הברית מציינים היום (ב') שנה לחיסולו של הארכי טרוריסט אוסאמה בן-לאדן. יועץ הנשיא למלחמה בטרור ג'ון ברנר אמר היום כי "הם ממשיכים לנסות להוציא לפועל מתקפה נוספת נגד אזרחים אמריקנים בתימן ובשטח ארצות הברית. אנחנו עובדים קרוב מאד עם השותפים שלנו בתימן בניסיון לסכל את כל הניסיונות האלה".

קרא עוד:

[postim]

דובר הבית הלבן, ג'י קרני, הבהיר כי למרות היום ההיסטורי "אל-קאעידה היה ועודנו האויב מספר אחת שלנו".

בשנה האחרונה הצילחה ארה"ב, בשיתוף מדינות נוספות, לחסל קרוב לעשרה בכירים בארגון הטרור אל-קעידה. חוץ מחיסולו של בן-לאדן – שהיה הבכיר ביותר, חיסלה ארה"ב בין היתר את: אליאס קשמירי, האיש עליו הטיל בן-לאדן את המשימה להתנקש בנשיא אובמה. אטייה עבדול רחמאן, ששימש כאיש הקשר המרכזי בין בן-לאדן לאנשי השטח, ואנוואר אל-אוולאקי, שנחשב לרוח החיה מאחורי כמה מניסיונות הפיגוע השאפתניים ביותר נגד מטרות אמריקניות.

ארגון אל-קעידה אמנם ספג פגיעות אנושות, אך לדברי גורמי ממשל בכירים 'הרוח' עדיין חיה: "הארגון שהוציא לפועל את פיגועי ה-11 בספטמבר אינו קיים יותר באופן מעשי, אבל התנועה, האידאולוגיה של הג'יהאד הגלובלי, הפילוסופיה של בין לאדן – כל אלה שרדו בכמה וכמה מקומות מחוץ לפקיסטן".

בתוך כך, היום צוין בארה"ב העברת 'שלטון הגובה' בניו-יורק מבניין האמפייר סטייט, לבנין שהחליף את מגדלי התאומים, שנפלו ב-11 בסמפטמבר, 'בניין החופש'.

בשבוע שעבר, דחה בית משפט בארצות הברית בקשה לפרסם את תמונותיו של בן-לאדן לאחר תפיסתו בידי האמריקנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו