עסקת ענק: איראן תקנה מאה מטוסים מחברה אמריקאית

הרפובליקה האיסלאמית הודיעה שהגיעה להסכם עם ענקית התעופה האמריקאית, שמטרתו לחדש את הצי המתיישן שלה • העסקה עדיין טעונה אישור של משרד האוצר בוושינגטון

מנהל רשות התעופה האזרחית בטהרן הודיע כי איראן הגיעה להסכם עם ענקית התעופה בואינג לרכישה של מאה מטוסים, וזאת במטרה לחדש את צי המטוסים המתיישן שלה.

"יש לנו 250 מטוסים במדינה, 230 צריכים להיות מוחלפים", אמר עלי עבדזאדה, שציין כי העסקה טעונה את אישור הממשל בוושינגטון.

בריאיון לעיתון איראני אמר עבדזאדה כי אין מועד מדויק לחתימה הרשמית על החוזה כל עוד אין אישור ממשרד האוצר האמריקאי. ביום רביעי אישרה בואינג כי היא מנהלת מגעים עם חברות תעופה איראניות המעוניינות ברכישת מטוסי הנוסעים שלה.

בפברואר קיבלה חברת התעופה האמריקאית אישור מממשלת ארצות הברית לבחון חידוש של עסקים עם הרפובליקה האיסלאמית, כחודש אחרי שהסנקציות האמריקאיות על טהרן הוסרו חלקית בעקבות הסכם הגרעין.

לדברי עבדזאדה, בואינג ביקשה רשות סופית ממשרד האוצר האמריקאי למכירת מטוסיה. הוא אמר כי שווי העסקה – 17 מיליארד דולרים – איננו סופי וכי פרטים נוספים יימסרו אחרי מו"מ נוסף.

העסקה המדוברת היא הסכם היסטורי מבחינת איראן, שאם אכן תצא לפועל תהיה הפעם הראשונה שהיא תקנה מטוסים מ"בואינג" מאז המהפכה האיראנית ב-1979. לפי הערכות, שני הצדדים צפויים לחתום על ההסכם בקרוב מאוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו