האו"ם: שיא של כל הזמנים בכמות הפליטים בעולם

אפקט הטלטלה במזרח התיכון: דו"ח מיוחד של האו"ם מגלה כי כמעט אחוז מאוכלוסיית העולם - 65 מיליון איש - עזבו את בתיהם או גורשו עד תחילת שנת 2016. רוב הפליטים היגרו לאירופה

שיא במספר הפליטים: כמעט אחוז מכל אזרחי העולם מוגדרים כפליטים או מבקשי מקלט – כך עולה מדו"ח שמפרסם היום האו"ם לרגל 'יום הפליט הבינלאומי'. ע"פ סוכנות הפליטים של האו"ם, 65.5 מיליון איש עזבו את בתיהם או גורשו עד לסוף שנת 2015.

יצוין כי הנתון החמור כולל מהגרים, מבקשי מקלט ו"עקורים פנימיים", קרי: פליטים בארצם. על פי ההערכות, הלחימה במזרח התיכון ובאפריקה הובילה להתגברות גל ההגירה כשהיעד המרכזי הוא אירופה.

21 מיליון הוגדרו רשמית כפליטים, כחצי מהם ילדים.

מפקח האו"ם לנושא הפליטים, פיליפו גרנדי, אמר כי "המסר שעולה מהנתונים הוא שאם לא תפתור בעיות, הן יגיעו אליך – כואב שלוקח כל כך הרבה זמן למדינות העשירות להבין את זה – חייבים לנקוט בפעולה עכשיו לפני שיהיה עוד יותר גרוע".

מדובר בפעם הראשונה בה מספר הפליטים ומבקשי המקלט חוצה את קו ה-60 מיליון. ע"פ הנתונים, מחצית מהם מסוריה, אפגניסטן וסומליה – מדינות שנמצאות במלחמה עזה, שגרמה לרבים להימלט מבתיהם מחשש לחייהם.

עוד עולה מהדו"ח כי יותר ממיליון איש הגיעו לאירופה דרך הים במהלך שנת 2015: כשנתונים בלתי רשמיים מדברים על מספרים גבוהים בהרבה.

86% מהמהגרים שהגיעו לאירופה מצאו עד כה מחסה במדינות בעלות הכנסה נמוכה או ממוצעת יחסית ליבשת. מנגד, גרמניה קיבלה את מספר בקשות ההגירה הגבוה ביותר – כתוצאה מהמדיניות שמנהיגה אנגלה מרקל. גם מדינות סקנדינביה נמצאות בראש רשימת המדינות המבוקשות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו