הסכם במחלוקת • נתניהו: "צעד חשוב". האופוזיציה: "כניעה לחמאס"

שעות לפני ההודעה הרשמית על הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה - המחלוקת בענין מתעצמת: נתניהו משוכנע שמדובר בצעד בעל השלכות אדירות על הכלכלה ואילו באופוזיציה מאשימים את נתניהו בוויתורים מפליגים וכניעה לחמאס. גם גדעון סער הצטרף למבקרי ההסכם

הסכם הפיוס עם טורקיה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הבוקר ברומא עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, לקראת ההודעה הרשמית על הסכם הפיוס עם טורקיה.

"להסכם יהיו השלכות אדירות על הכלכלה הישראלית", אמר נתניהו תוך שהוא מציין את סוגיית הגז וסוגיות נוספות. בהמשך הודה נתניהו לממשל האמריקאי על התפקיד שמילא בהשגת ההסכם.

מאז שעות הבוקר תוקפים (רוב) חברי האופוזיציה בחריפות את נתניהו על "הסכם הכניעה" אליו הגיע. "ההסכם עם טורקיה הוא חלק מדפוס הפעולה של ראש הממשלה. מתחיל בהצהרות גדולות, ממשיך בהבטחות, נגמר בהתרפסות. החזרת היחסים עם טורקיה היא יעד מדיני חשוב אבל הפיצוי לתוקפי חיילי צה"ל הוא בלתי נתפש בייחוד כשהחתומים על פיצוי לתוקפי חיילי צה"ל זו שלישיית נתניהו-ליברמן-בנט. תדע כל אם עבריה שמנהיגי הימין ישלמו פיצוי לתוקפי בנה. מלבד הפיצוי הבלתי נתפש, הלב נקרע לראות את האדישות וההתעלמות מול משפחות הנעדרים הצועקות מדם ליבן וזעקותיהן אינן נכנסות לחדרי הלב האטומים של יושבי הקבינט", אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג.

ואילו ח"כ עמיר פרץ טען: "אילו ממשלת שמאל הייתה מגיעה להסכם הזה לא הייתם מגיעים לכנס בזמן בגלל ההפגנות והסערות שהיו פה בחוץ".

ח״כ נחמן שי האשים: ״נתניהו מתעלם מהכנסת ונמנע מלהציג את ההסכם בפני ועדת חוץ וביטחון כדי להימנע מביקורת פנימית״

שי הוסיף ״ההסכם עם טורקיה פוגע בביטחון ישראל ובלוחמי צה״ל. מדובר בתקדים מסוכן לעתיד, הזמנה למשטים נוספים. ראש הממשלה נטש ברגע האחרון את משפחות החטופים ואת ערכי היסוד של צה״ל בשביל תרגיל יחסי ציבור״.

ח"כ יואל חסון אמר: "זה בוקר נהדר לחנין זועבי, זה בוקר נהדר לחמאס, זה בוקר רע למתונים, זה בוקר רע מאוד למשפחות הנעדרים, זה בוקר מצוין לכל מי שרוצה לסחוט את ישראל כי נתניהו בחתימתו על ההסכם המחפיר הזה מזמין לא רק משטים נוספים אלא מוכיח שוב שישראל בהנהגתו מבינה רק כוח.

נתניהו היה ונשאר סוחר רהיטים ועוד מהסוג הכושל ביותר. ההסכם עם טורקיה הוא לא הסכם פיוס אלא שוד לאור היום של יכולת ההרתעה הישראלית. מדיניות נתניהו היא הקלף המנצח של חמאס.

ההסכם עם טורקיה הוא גם בעיטה במשפחות הנעדרים. לא כי הן לא נמצאות בהסכם, אלא כי שנתיים שיקרו להן שהם יהיו בהסכם".

מי שעוד הצטרף למבקרי ההסכם הוא איש הליכוד, גדעון סער, שאמר: "אזרחי ישראל לא צריכים לממן מכספי המיסים שלהם התקפה על חיילי צה"ל, אם אתה שואל אותי, זה צריך להיות ההפך. למה אתה חושבים שכבוד לאומי זה עניין זניח? כל התפיסה שמאחורי ההסכם היא תפיסה שגויה. זה לא מוסרי שנשלם לטורקיה אפילו שקל אחד".

מנגד, גם באופוזיציה נשמעו מספר קולות שהביעו תמיכה בהסכם, בהם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שטענה כי הוא יקדם את הנורמליזיצה באזור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו