מיואש? ראש ממשלת צרפת: נצטרך לחיות עם הטרור

הרשויות בצרפת פרסמו את זהותו של המחבל ומסבירים מדוע לא היה ברשימה של סוכנות המודיעין • שום ארגון טרור לא נטל אחריות אך תומכי דאעש חוגגים את הצלחתם בפיגוע

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר הבוקר בעקבות מתקפת הטרור בניס שבה נרצחו לפחות 84 בני אדם כי "אנחנו לא ניכנע. צרפת תצטרך לחיות עם הטרור".

בהודעה לעיתונות שמסר מחוץ לארמון האליזה הכריז על שלושה ימי אבל לאומיים בעקבות פיגוע הדריסה. "צרפת לא תתכופף בפני איומי טרור", אמר ואלס.

צרפת הותקפה ב-14 ביולי, חגנו הלאומי, ואנחנו קוראים לאחדות לאומית של העם הצרפתי. התגובה היחידה של צרפת תהיה להישאר נאמנה ל-14 ביולי, צרפת המאוחדת סביב הערכים שלה".

בתוך כך, הרשויות בצרפת הודיעו כי המחבל הוא מוחמד אל-חוייג' בוהלל. הוא עבד כנהג שליחויות ובעל עבר של עבירות אלימות. לא היה מוכר לסוכנויות המודיעין ולכן לא סווג כאיום על הביטחון הלאומי.

גורם משטרתי דיווח כי המחבל הוא אזרח צרפתי ממוצא תוניסאי בן 31, שהיה מוכר למשטרה בשל עבירות קלות אך לא לשירותי המודיעין. המחבל ירה לעבר השוטרים באקדח בטרם חוסל. במשאית נמצאו רובים מזויפים ורימון לא שמיש.

אף ארגון טרור אמנם לא לקח עדיין אחריות על הפיגוע, אבל קבוצות המזוהות עם דאעש ברשתות החברתיות חוגגים את מה שהם מכנים "מתקפה נחמדה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו