חילופי משמרות: הולנד ניצח את סרקוזי

על פי תוצאות המדגמים שהודלפו מצרפת, המתמודד הסוציאליסטי, פרנסואה הולנד, ניצח את יריבו, נשיא צרפת המכהן ניקולא סרקוזי, כאשר גרף 51.8 אחוזים מקולות המצביעים, בעוד סרקוזי זכה ב-48.2 אחוזים בלבד • סרקוזי טילפן להולנד וברך אותו על ניצחונו

בשעות אלה הולכת ומתבהרת התמונה בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות צרפת. על פי תוצאות המדגמים שהודלפו מצרפת, המועמד הסוציאליסטי, פרנסואה הולנד, ניצח את יריבו, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. על פי המדגמים, זכה הולנד לתמיכת 51.8% מהקולות, לעומת 48.2% של יריבו.

קרא עוד:

[postim]

תוצאות המדגמים הודלפו למדינות אחרות, זאת מאחר ועל פי החוק בצרפת, אסור לפרסם את התוצאות בזמן שהקלפיות עדיין פתוחות להצבעה. בבחירות נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים במיוחד. למעלה מ-70% מהצרפתים הטילו פתק בקלפי.

כזכור, בסיבוב הראשון ניצח הולנד את סרקוזי בקצת יותר מאחוז, כאשר הולנד גרף כ-28 אחוזים מקולות המצביעים, בעוד סרקוזי זכה בכ-27 אחוזים.

הולנד הודיע כי מיד עם היבחרו יתקשר אל קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שתמכה בסרקוזי. כאמור, על פי תוצאות המדגמים פרנסואה הולנד הוא המנצח הגדול לנשיאות צרפת, אך תוצאות האמת מהקלפיות יוודעו רק בשעות הלילה המאוחרות.

הולנד בן ה-58 מכהן כיו"ר המפלגה הסוציאליסטית בצרפת. במהלך הקמפיין הוא הבטיח להגדיל את ההוצאה הציבורית, בין היתר על ידי הגדלת מס ההכנסה לעשירים לשיעור של 75%.

הנשיא היוצא, ניקולא סרקוזי, הכיר בהפסד. בשיחת טלפון עם הולנד הוא איחל לו הצלחה בתפקיד. בנאום ההפסד שלו, הודיע סרקוזי כי לא ינהיג את מפלגתו בבחירות לפרלמנט בקיץ הקרוב. "הישארו מאוחדים. אנו חייבים לנצח את הקרב על בית המחוקקים. לא אוביל את הקמפיין הזה".

בעקבות ניצחונו של הולנד בצרפת, אמר הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה כי אנו "מקווים שימשיך את הקשרים ההיסטוריים המצויינים של הממשל הצרפתי עם הקהילה היהודית, ואת המלחמה באנטישמיות הגואה במדינה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו