דאע"ש נטל אחריות על הפיגוע בניס • צרפת מחשבת מסלול מחדש

גורמי מודיעין במערב סבורים כי "למרות שלמחבל לא היה קשר לדאע"ש - נוח לארגון לנחס לעצמו את האירוע" • בני משפחתו ומכריו של המחבל המומים: "הוא לא היה דתי, לא צם ברמאדן ואפילו לא התפלל במסגד"

האירועים הדרמטים בטורקיה הסיתו את תשומת הלב העולמית מפיגוע הדריסה המחריד בניס שבצרפת, אך הרשויות במדינה מוסיפות לחקור את האירוע הקשה.

חמישה בני אדם הקרובים למחבל מוחמד לוחג' (31), כולל אשתו, נעצרו, כך הודיעה משטרת צרפת. בנוסף החרימו הרשויות מחשבים ומסמכים מביתו.

מכריו ובני משפחתו של המחבל משדרים הלם מוחלט מהאירוע וטוענים כי לא היה לכך שום רמז בהתנהלותו והתנהגותו. "אין לו שום קשר לאיסלאם, הוא אפילו לא היה מתפלל ולא צם ברמדאן", סיפר מוחמד, שכנו של המחבל לכתב ערוץ 2 שביקר במקום.

שכן נוסף סיפר: "הוא עבד כנהג משאית, היו לו שתי בנות ובן. הוא עבד והתפרנס, הייתה לו דירה, היו לו כל המסמכים, כל מה שצריך. הוא לא היה מעשן ולא שום דבר, לא היו לו בעיות".

"חייל של ארגון 'המדינה האסלאמית' ביצע פיגוע חדש והשתמש במשאית גדולה לדריסת נתיניה של צרפת הצלבנית, בשעה שחגגו את יום העצמאות בעיר ניס", כך הודיע ארגון דאע"ש אחרי הפיגוע, אולם גורמי מודיעין במערב סבורים כי למחבל לא היה קשר ממשי לארגון וכי ההודעה מקורה ברצון של מנהיגיו לנחס להם את "ההצלחה".

בתוך כך, אחרי שורת הפיגועים הקשה בשנים האחרונות בצרפת, נדמה שהאשליה שלפיה הטרור הוא עניין חולף פינתה את מקומה להבנה שניסיונות הטרור של האיסלאם הרדיקלי ימשיכו ללוות את המדינה עוד זמן רב. שרים בממשלה קראו לציבור להתנדב למשימות ביטחוניות שונות, תקציב הביטחון צפוי לגדול משמעותית והיחס למיעוט המוסלמי – סוגיה נפיצה גם ככה – הופך לטעון יותר ויותר.

תיעוד: האופנוען הגיבור שמנסה להשתלט על המחבל

המחבל אמר לשוטרים "באתי לחלק גלידה" ודהר לתוך ההמון

מיואש? ראש ממשלת צרפת: נצטרך לחיות עם הטרור

"ידוע לנו על לפחות חמישה פצועים מקרב הקהילה היהודית"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו